Élet-Stílus

100 éves a világ kedvenc keksze

Az Oreo kekszeket pontosan azért imádja az egész világ, amiért a magyarok a Pilóta kekszet.

Hogy mégis mi teszi az Oreot a világ 100 országának elsőszámú kedvencévé és miért nem képes neki ellenállni sem gyerek sem felnőtt? A hozzáértők szerint a recept nagyon egyszerű, nem a keksz anyagában, vagy a két szelet keksz közé tett édes töltelékben keresendő, hanem az evés módjában. Az emberek a felmérések szerint azért szeretik az Oreot, mert ehetik egészben (ahogy az amerikai férfiak 81%-a teszi), szétcsavarva (ahogy a nők 47%-a) és a tölteléket kinyalogatva is.


100 éves a világhírű keksz – Forrás: Wikipédia

A legenda 1912. március 6-án indult útjára, amikor egy manhattani kis pékség először készítette el a keksz-szendvicset, ami később a 21. század legkelendőbb édességévé vált. Mert bizony az Oreo az azóta eltelt 100 évben igencsak kinőtte magát: a maga 1,5 milliárd dolláros éves bevételével mostanra már az egyik legnyereségesebb az édességgyárak között. A keksz mai forgalmazója, a Kraft szerint ebben nagy szerep jutott a mára legendássá vált reklámoknak is, amik a kekszevés élményére helyezték a hangsúlyt.

A világcég egyébként már nagy erőkkel készül a kerek évfordulóra: a tervek szerint egy limitált szériás keksszel jelentkezik majd, melynek a tölteléke színes lesz.

Gigászok csatája: Pilóta vs. Oreo
Az édességet ma már Kínától Chiléig imádják, talán csak a magyarok nem. Az amerikaiak kedvence megtévesztően hasonlít az 1960-tól a Győri Keksz- és Ostyagyár által gyártott magyar nyalánkságra (egész pontosan a nugátos töltésű omlós kekszre) a Pilótára, amiről az elmúlt 50 évben szinte minden magyarnak van élménye és véleménye.
A két keksz a látszat ellenére nem egyforma: az amerikai változat vékonyabb, ropogósabb, nem annyira édes és utána mindenképpen inni kell.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik