Belföld

Megszabadul vitorláskikötőinek üzemeltetésétől a Bahart, dolgozókat küldenek el

Eladná a balatoni vitorláskikötők üzemeltetési jogát a Balatoni Hajózási Zrt., a cég emellett kikötőket zárna be, kempingeket, szállodát és hajókat adna el, valamint elbocsátásokra is készül – írja a Népszava. A Bahart Zrt. részvényeseinek a hajózási cég reorganizációs tervét május 6-ig kell véleményezniük.

A cég 11 vitorláskikötőt üzemeltet a Balatonon összesen 1800 férőhellyel. A terület elvileg a cég tulajdona marad, de az azon lévő kiszolgáló létesítmények, vendéglátóhelyek és minden egyéb a bérlőké lesznek. A Bahart nyilvános pályázatot ír ki a vitorláskikötők üzemeltetésére, 2023-ig 2,2-2,8 milliárd forint bevételt remél a bérleti jogok értékesítéséből.

A Népszava a birtokába került dokumentum alapján arról is ír, hogy a személyhajózás optimalizálásaként megszűnik hat menetrendi és négy sétahajójárat, három pedig módosul, négy pénztárt – Balatonkenese, Csopak, Balatonszemes, Szigliget – bezárnak, öt hajót pedig kivonnak a forgalomból, s ezek közül hármat értékesítenek. A 22 közforgalmú kikötő közül négyet – Balatonkenese, Csopak, Balatonakali, Balatonudvari – zárnának be, s adnák el a területüket.

A Bahart ezen felül megszabadulna a siófoki kikötőben található Hotel Mólótól, valamint az összesen több mint 30 ezer négyzetméteres balatonszemesi Hattyú és a balatonboglári Sellő kempingektől is. A vállalat átalakítása természetesen elbocsátásokkal is járna: a tervezet szerint 65 munkatárstól válna meg a Bahart.

A balatoni hajózás tavaly nyáron került állami irányítás alá. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója Guller Zoltán augusztusban jelentette be, hogy a kormány 6,6 milliárd forinttal megemelte a Balatoni Hajózási Zrt. tőkéjét, szerepvállalásával komplex fejlesztések kezdődhetnek a balatoni hajózásban.

Ezután a tóparti tulajdonos önkormányzatok érdemben már nem tudtak beleszólni a társaság működésébe és a polgármesterek tartottak is attól, hogy a fejük felett értékesíthetik a Bahart legértékesebb vagyonelemeit, például egyes jachtkikötőket vagy értékes vízparti területeket. Úgy tűnik, erre hamarosan sor kerülhet.

Állami irányítás alá került a balatoni hajózás
6,6 milliárdba került a lépés.

kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs

Ajánlott videó

Olvasói sztorik