„Az Invitech-nél azt tapasztaltuk, hogy ügyfeleink már a járvány kezdetekor, március első felében elkezdtek érdeklődni az otthonról elérhető info- és telekommunikációs megoldások iránt. Sokan dolgoznak olyan munkakörben, hogy rendszeresen találkoznak ügyfeleikkel, partnereikkel, és sokat utaznak országon belül vagy külföldre. Az egyik ilyen alapvető igény az volt, hogy olyan megoldásokat biztosítsunk számukra, amelyekkel megfelelően kiválthatók ezek a személyes kontaktusok” – összegezte Bodorkós Balázs, az Invitech senior termékmenedzsere.
„Érezhetően megnőtt a telefon- és videókonferencia-szolgáltatás iránti igény is, ez volt az egyik leginkább keresett termékkörünk. A másik látványos tendencia, hogy maga a hangforgalom is emelkedett. A március 16-ai hét volt, amikor már ezen a területen is tapasztaltuk a növekedést. Az elmúlt hetek alapján elmondható, hogy az eddigi hangforgalmunk teljesen átstrukturálódott, és a forgalmi mintázatban számottevően emelkedett a mobil irányú hívások aránya. Ennek egy része a cégek irodai számára érkező hívások mobiltelefonra történő átirányítása, illetve az is kiemelhető, hogy személyes ügyintézés helyett már a múlt hónapban is sokkal többen hívták az ingyenes, zöld ügyfélszolgálati számokat” – részletezte a szakember.
2020 vízválasztó év lesz
Bodorkós Balázs úgy véli, hogy új időszámítás fog kezdődni a vállalati kommunikációban, és jelentősen különbözni fog a járvány előtti és utáni időszak. Most ugyanis nagyon sokan megtapasztalják, hogy mit tudnak nyújtani az infokommunikációs megoldások, milyen előnyei vannak például a távmunkának, az online csoportmunkának vagy az internetes értékesítési rendszereknek, ezzel szemben milyen nehézségeket okozhat az, ha egy cég nem tart lépést a technológiai fejlődéssel.
A mostani járványhelyzet és a korlátozások azokat a kis- és közepes vállalkozásokat is technológiai nyitásra kényszerítik, amelyek eddig nem érezték ennek szükségét.
„Néhány éve még szolgáltatói oldalról azt a lemaradást láttuk, hogy a kisvállalkozásoknak sokszor még honlapjuk sincs, emiatt is tartjuk kiemelten fontosnak az Invitech edukációs szerepét. Most viszont már olyan cégektől is érkezik megkeresés, amelyekre korábban ez nem, vagy kevésbé volt jellemző. Ilyen pozitív példa, amikor egy autókereskedő felhőalapú megoldások iránt érdeklődik. A koronavírus-járvány miatt most sok társaságnak át kell alakítania üzleti modelljét, és meg kell teremtenie a megfelelő technológiai hátteret, ami hosszabb távon ugyanakkor versenyelőnyt jelentő rugalmasságot adhat a kisvállalatoknak is” – tette hozzá a szakember.
A senior termékmenedzser arra számít, hogy amikor majd túljutunk a járványhelyzeten, akkor az újabb boomot adhat az infokommunikációs szektornak és a felhőalapú (cloud) technológiának. A mostani rekordszintű növekedést jól mutatja, hogy globálisan a Microsoft adatforgalma 775%-kal emelkedett!
Átköltöztek a céges csapatok a virtuális térbe
„A vállalatok mobilitás iránti igényét is ki kell emelni, éppen erre az igényre egy válasz a Teams Connect szolgáltatásunk, amely a virtuális csoportmunkát támogató Microsoft Teams platformhoz tartozik. A Teams Connect előnye, hogy az adott cég munkatársai a vezetékes telefonszámaikat – egy biztonságos felhőmegoldáson keresztül – bármikor, bárhonnan tudják használni, ugyanígy bárhonnan be tudnak csatlakozni ők is vagy külső partnereik egy online meetingbe vagy konferenciabeszélgetésbe. Az internetalapú rendszer egyszerűen és gyorsan implementálható, nem szükséges hozzá hardverinfrastruktúra, és a platformot egy nagy megbízhatóságú, magas rendelkezésre állású rendszer szolgálja ki” – emelte ki Bodorkós Balázs.
Az Invitech tavaly év végén jelentette be, hogy Magyarországon elsőként kínálja a Microsoft Teams egységes infokommunikációs szolgáltatást. A megoldással megvalósul az Office 365 platform és a publikus telefónia integrációja, a felhőből közvetlenül és költséghatékonyan elérhetők a telefonhívások a vezetékes és mobil hálózatok felé egyaránt.
Kiemelt kép: Getty Images