Elkészült a hivatalos jelentés azzal a balesettel kapcsolatban, amelyben életét vesztette Anthoine Hubert a Belga Nagydíj Forma-2-es futamán.
A balesetben összesen négy pilóta volt érintett, és a jelentés szerint egyikük sem felelős a tragédiáért. A balesetet okozó láncreakció első eleme az volt, amikor Giuliano Alesi megpördült a hármas kanyarnál, majd a pálya bal oldalán lévő korlátnak csapódott, ahonnan visszapattant a pályára. Alesi megcsúszását az okozhatta, hogy a jobb hátsó gumiban nem volt megfelelő a nyomás.
Hogy elkerülje az ütközést Alesival, Hubert és Ralph Borschung megpróbált jobbra húzódni, Borschung óriásit fékezett, Hubert pedig 262 km/órás sebességgel nekiütközött a svájci autójának, majd a négyes kanyarnál nagyjából 40 fokos szögben, 216 km/órás sebességgel csapódott a korlátnak, ami 33,7 G erőhatásnak felel meg.
1,6 másodperccel később Correa 218 km/órás sebességgel beleszállt Hubert-nek a pályára visszacsúszó autójába, amit a becsapódás pillanatában 81,8 G erőhatás ért, így a francia pilótának sajnos esélye sem volt, hogy túlélje az ütközést.
Hubert autója másodszor is a korlátba fúródott, Correa pedig felborulva állt meg, és ki is gyulladt az autója, de szerencsére a piros zászlós jelzés után alig egy perccel sikerült kiemelni az autóból.
Correát a baleset után sokáig mesterséges kómában tartották, majd 17 órás műtétet hajtottak végre rajta, hogy ne kelljen amputálni a lábát. Október végén aztán, ha nagy fájdalmak között, de talpra állt az amerikai versenyző, novemberben pedig elhagyhatta a kórházat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a riportban azt írta, a baleset tanulságait felhasználják, hogy még biztonságosabbá tegyék az autósportot.
Kiemelt kép: Kenzo TRIBOUILLARD / AFP