Január közepén kezdte csak körbejárni a sajtó, hogy milyen furcsa is lett az egyik leghíresebb szárnyas oltár restaurálásnak végeredménye – írja a Guardian. Illetve csak a bárány, ami nagyon megosztja a közvéleményt,
Uh, so apparently they restored the Ghent Altarpiece and pic.twitter.com/JljwfEZlzu
— Fʀ. A. J. D. S. (@frajds) 20 January 2020
A tizenkét táblából álló oltárképeket Hubert és Jan van Eyck festette 1432-ben a Szent Bávó-katedrálisba, és 1550-ben sok helyen átfestették. A zavart pontosan ez okozza, hiszen a restaurátorok a tizenötödik századi gyökerekhez nyúltak vissza, bevállalták, hogy úgy láthassuk a képeket, ahogy majdnem ötszáz éve senki. A helyreállítás vezetőjével, Hélène Dubois-val egy interjú is készült, amiben hangsúlyozta, hogy a Van Eyck testvérek sokkal erőteljesebb szemkontaktust teremtettek a nézővel. Ez a példa azonban nem tartozik a Moncsicsi-Jézus kategóriájába, csak simán szokatlan.
Pedig már ilyen egy ideje a bárány: a restaurálást jó ideje elkezdték, és a képügynökségeknél már 2018-ban is ilyen emberformájú volt a középpontban álló, vérét adó állat. De csak 2019 decemberében mutatták be az egész munkát.
— Kimberly Chrisman-Campbell (@HottyCouture) 20 January 2020