Kultúra

Használati tárgyakat árul, pedig a tárgyak feleslegességét hirdetve lett híres

Online boltot nyit a mindenki életét szívesen rendbetevő Marie Kondo. A 2019 januárja óta a Netflixre is beköltözött életmódguru-tanácsadó Tidying Up with Marie Kondo című műsorában végigkövethetjük, ahogy Kondo különböző családok otthonába betelepülve, helyettük/velük elvégzi a piszkos munkát és leszanál minden haszontalan dolgot, amire valójában nincs is szükségünk.

Nem az amerikaiak takarítónője, hanem a keleti filozófia hírnöke, akitől mi is tanulhatunk
Napfényes mosolyú, apró japán nő teszi rendbe az amerikaiak életét. De Marie Kondo messze több, mint egy sokadik életmódguru.

A Marie Kondo-módszer alapja, hogy csak olyan tárgyakat tartsunk meg, legyen szó a ruhákról vagy használati eszközökről, melyek igazán örömet okoznak számunkra. Most nyíló boltjának híre éppen ezért lepett meg sokakat, hiszen mindeddig éppen arról magyarázott, hogyan csökkentsük felesleges dolgainkat és minimalizáljuk azokat a valóban fontosakra. Utóbbiakat, ezek szerint, online üzletében találjuk meg. A háztartási, valamint divatcikkeket tartalmazóüzletben megtalálni az otthoni viseletre szánt, bőr cipőket, 206 dollárért (62 ezer forint), bevásárló táskét 60 dollárért (18 ezer forint) vagy a legdrágább, réz evőeszköztartót 275 dollárért (83 ezer forint).

Kondo a Wall Street Journalnak adott interjújában elmondta, nem a fogyasztást szeretné népszerűsíteni az emberek körében és arra sem, hogy lecseréljék háztartási eszközeiket az általa kínáltakra. Szerinte az a lényeg, hogy olyan dolgokkal vegyük körbe magunkat, melyek örömöt sugároznak. Ha ezt megtaláljuk jelenleg is otthon lévő eszközeinkben, ne cseréljük le az ő üzletében találtakra, mondja.

A boldogság a fogyasztási lázon kívül lakik, valahol az erdőben
Legalábbis az utóbbi években jelszóként felkapott életmódtrendek – hygge, lykke, lagom, sisu meg a többiek – végső soron mind ide vezetnek.

(Guardian)

Kiemelt kép: ROBYN BECK / AFP

Ajánlott videó

Olvasói sztorik