Belföld

Tarlós szerint közröhej a metrónak nevezett HÉV, de ő felel a változtatásért

Közgyűlési határozat rögzíti: a H5-ös HÉV-vonalat M5-ös metróvonalként hivatkozzák. Tarlós István szerint nem lehet átnevezni a vonalat, és egyébként is közröhej a változtatás. Ám a közgyűlés jegyzőkönyve szerint ő maga a határozati javaslat felelőse, a módosítás ellen pedig egyetlen szóval sem tiltakozott. Ráadásul a számok alapján biztosan tudjuk, hogy fideszesek szavazták meg a módosítást.

A HÉV-et 5-ös metrónak nevezni a világ vicce

mondta az Indexnek Tarlós István főpolgármester, miután kiderült: a fővárosi közgyűlés döntött arról, hogy „a H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére”.

A határozat elsődlegesen a humor- és mémiparra volt hatással, elég sokan viccelődtek azon, hogy a főváros metróinak száma a korábban megszokott drága, de legalább több évtizedes építkezések mellőzésével, átnevezéssel gyarapodik. Reagált is Tarlós, aki szerint átnevezésre nincs is jogosítványa a fővárosnak, a HÉV-et pedig visszaadták az államnak, a MÁV tulajdonában van. A metrónak nevezésről meg egyenesen azt mondta:

Ez ellen tiltakozom, ez kezelhetetlen, ez így egy ostobaság.

Ritkán bírálja ilyen keményen önmagát egy politikus, ám Tarlós István most úgy néz ki, megtette. Legalábbis ez következik a Fővárosi Közgyűlés május 29-i ülésének jegyzőkönyvéből. Ebben ugyanis Tarlós István, az ülés elnöke a javaslatról szóló vita lezárásaként azt mondja:

Akkor ilyen értelemben, ahogy főpolgármester-helyettes úr jelezte, befogadásra került a javaslat. (…) Akkor itt áll előttünk az előterjesztés az előbb elhangzottakkal összhangban.

Tehát Tarlós maga közli, hogy ez a határozati javaslat, amelyben aztán az szerepel, hogy a közgyűlés:

    A H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember 1-jétől a Főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza és felkéri a Budapesti Közlekedési Központot a szükséges módosítások átvezetésére.

Ennek felelőse a dokumentum szerint Tarlós István. Azaz az M5-ös módosítás olyan határozatban van, amelynek végrehajtásáért Tarlós István felel. A főpolgármester  ezután a nevével jelzett javaslat tartalmát nevezte a világ viccének úgy, hogy a szavazati számokból nyilvánvaló, fideszesek szavazták meg a pakkot.

A történet persze úgy teljes: az eseten jót mulató ellenzék ellenszavazattal nem jeleskedett. Az ugyanis nem volt, csupán egyetlen tartózkodás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik