A hírügynökségi megkeresésre adott tájékoztatása alapján a szövetségi gépjármű-felügyelet, a Kraftfahrtbundesamt (KBA) meg nem engedett szoftveres kikapcsoló funkciót azonosított be az Euro 5-ös besorolású OM 651 dízelmotorok rendszerében.
A Daimler közölte, hogy a kifogásolt szoftveres funkciót nem tartja szabályellenesnek, ezért fellebbezéssel él a minisztérium visszahívási rendelkezésével szemben. A KBA által megkövetelt szoftveres átalakítást azonban az autógyártó mindettől függetlenül végrehajtja, és a továbbiakban is a legmesszebbmenőkig együttműködik a hatósággal.
A kifogásolt funkció állítólag késlelteti a motor hűtőrendszerében az üzemi hőmérséklet elérését, és ezáltal a szabványos mérési eljárás során a megkövetelt határérték alatt tartja a motor nitrogén-oxid-kibocsátását.
A visszahívási rendeletről elsőként beszámoló Bild am Sonntag értesülése szerint a technikai kifogás a Mercedes-Benz C és E osztályú modelljeire is kiterjedhet, és akár 700 ezer járművet is érinthet – számolt be róla az MTI.
Kiemelt fotó: MTI / EPA / Marijan Murat