Élet-Stílus

A népszerűség átka a betegség?

A közkedvelt emberek átlagosan két héttel korábban esnek áldozatul az influenzának, mint mások.

Az, aki mindig a középpontban van, sokat kockáztat: lehet hogy jól érzi magát, ám ezzel együtt kiteszi magát azoknak a betegségeknek, amiket nem kap el az, aki a háttérben marad. A Kaliforniai Egyetem kutatója, James Fowler szerint ez az úgynevezett „barátságparadoxon” fontos lehet a különféle járványok viselkedésének kutatásában.

A kutató és kollégái most azon dolgoznak, hogy együttműködjenek más szakértőkkel, hogy jobban nyomon követhessék a betegségeket. Többek között a Google egyik ingyenes szolgáltatását is szeretnék kiaknázni: a Google Flu Trends ugyanis abból a feltételezésből indul ki, hogy a keresésis szokások leképezik a betegségek terjedését. Eszerint, ha valaki beteg, akkor gyakrabban keres olyan kifejezéseket, mint például a „láz”. Ha meg lehetne figyelni hol és mikor válnak gyakorivá ezek a kifejezések, akkor az egészségügyi hivatalnokok fel tudnák állítani a betegségek terjedési rendjét, ami segíthetne akár az előrejelzésben is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik