Belföld

Egyre több Mercedest és BMW-t vesznek a magyarok

A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán, ahol az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémium kategóriás volt.

A teljes piacot tavaly 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan 10 százalék körül bővül.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 20 márkát sorol prémium szegmensbe, ám ennek 72,5 százalékát három márka – a Mercedes, a BMW és az Audi – uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken.

A prémium autók között is a városi szabadidőautók (SUV) térnyerése jellemző, ebben a kategóriában 2019-ben a 2018 évihez hasonló, 30 százalék feletti bővülés valószínűsíthető.

A prémium kategória élén 2018-ban Magyarországon a Mercedes állt 4018 eladott személyautóval, ami a cég tájékoztatása szerint 25 százalékos bővülés volt. Ennél a márkánál is az SUV-okeladásai bővültek a legjobban, 46 százalékkal.

A kategória második helyezettje, a BMW tavaly 3140 autót értékesített Magyarországon, 16,3 százalékkal meghaladva az előző évet.

Az Audik értékesítése (2018-ban 2229 autó) viszont 19 százalékkal visszaesett, idén ugyanakkor jelentős növekedés várnak a márkánál, miután szinte teljesen megújult a modelpaletta felső szegmense.

A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását követően már mind a három csúcsmárka rendelkezni fog magyarországi gyártóhellyel, ami támogatást jelent az értékesítésben is. A vezető márkák mögé felzárkózik még a Volvo, a Lexus, mellettük évi 150-200 körüli darabszámot tud elérni Magyarországon az Infinity, a Jaguar és a Porsche.

MTI, kép: AFP

Ajánlott videó

Olvasói sztorik