A szakember a magyarországi pezsgőfogyasztás mérséklődését azzal magyarázta, hogy a borpiac átrétegződött és sokan pezsgő helyett bort isznak. Emellett a fiatalok egy része is inkább alacsony alkoholtartalmú italok felé fordult.
A magyar pezsgőpiacon jelen vannak az olcsóbb és a drágább termékek is. Az olcsóbb pezsgők – amelyek palackja 200-400 forint – részaránya mintegy 25 százalékos, a közepes kategóriájú – üvegenként 400-700 forintos – pezsgőké mintegy 70 százalékos. Az úgynevezett prémiumszegmensben, amelybe a szakemberek az ezer forint feletti pezsgőket sorolják, folyamatos a fogyasztás növekedése, ez a szegmens 5-6 százalékot tesz ki a piacon.
A pezsgővásárlás mintegy fele Magyarországon az év utolsó két hónapjára esik – mutatott rá a marketingigazgató.
A Henkel und Söhnlein cégcsoport, amelyhez a Törley Pincészet is tartozik, a magyar pezsgőpiacon egyértelműen piacvezető, mintegy kétharmados részesedéssel. A társasághoz két ismert pezsgőcsalád tartozik, a BB és a Törley.
Az idén a cégcsoportnál mintegy 12,2 milliárd forintos nettó árbevétellel számolnak. A cégcsoport árbevételének 75 százaléka belföldön, a fennmaradó hányad külföldön realizálódik.
A pezsgő a cégcsoport nettó árbevételének 52 százalékát adja. A múlt évben a Henkel und Söhnlein cégcsoport 12 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, jövőre pedig mintegy 12,8 milliárd forintos nettó árbevétellel számol a menedzsment.
