A Coca-Cola leányvállalata, a Vitaminwater italgyártó 100 ezer dollárt (kb. 28 millió forint) fizet annak, aki megnyer egy különleges kihívást. Ennyi pénzért sokan sok mindenre képesek lennének, de kérdés, hogy sikerül-e abszolválni a modern korban már közel lehetetlennek tűnő kérést:
A kihívás lényege, hogy a szervezők arra bátorítsák az embereket, hogy valami hasznosabb dologgal töltsék az idejüket, mint a közösségi média bújása. Nem véletlen, hogy nem jelentkezhet csak úgy boldog-boldogtalan: a cég Twitter vagy Instagram-oldalán keresztül kell feltölteni egy fotót arról, hogy a jelentkező mit tervez kezdeni a felszabaduló idővel, a szervezők pedig több szempont alapján mérlegelik majd az ötleteket. A posztokat a #nophoneforayear és a #contest hashtagekkel kell ellátni, és végül csak egy jelentkezőt fognak kiválasztani, január 8-ig lehet jelentkezni.
Hogy azért ne legyen akadályozva a mindennapokban, a bátor résztvevők egy kinyithatós butatelefont kapnak, ezen keresztül intézhetik a legfontosabb hívásokat. Mielőtt megkapnák a pénzt egy év letelte után, hazugságvizsgálóval és tesztekkel fogják kideríteni, hogy valóban nem csúsztak-e félre egyszer sem az „elvonó” alatt.
Számunkra rossz hír, hogy csak amerikai, 18 évnél idősebb állampolgárok jelentkezhetnek a megmérettetésre, de a kezdeményezés alapötlete mindenki számára elgondolkodtatható lehet. A pénzdíj hiánya senkit ne tartson vissza attól, hogy telefonozás helyett mással töltse ki az idejét, mert sokszor észrevétlenül csorognak el a percek, amikből aztán órák lesznek.
Az utóbbi időben pont a túlzásba vitt telefonozásra próbálják felhívni a figyelmet a techcégek is, például azokkal a számláló eszközökkel, amik megmutatják, hogy mennyi időt töltünk az Instagramon, vagy a Facebookon.