Szerkesztőségi jegyzetben elemzik a frissen felállt fideszes médiakonglomerátumot, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványt a The New York Timesban. Megfogalmazásuk szerint a kormányközeli oligarcha-médiatulajdonosok felajánlásai nem nagylelkű gesztusok voltak: a rádiókat, lapokat, online oldalakat eddig is az állami reklámok tartották életben. Az alapítványt a cikkben a kommunista propagandagépezetekhez hasonlítják.
Szerintük nem nehéz kijelenteni, hogy ezek a kormányközeli vállalkozók szívesen alakították szócsővé médiaérdekeltségeiket.
A lap emlékeztet, hogy az Európai Parlament szeptemberben eljárást indított Magyarország ellen az unió alapértékeinek megsértése miatt, de úgy látják:
ennél sokkal többre lesz szükség, ha azt akarják, hogy Orbánt érdekelje a dolog.
A lap hozzáteszi, hogy az összeolvadásra még hatósági hozzájárulás szükséges, de ezeken a posztokon Orbán Viktor emberei ülnek, ahogy az Alkotmánybíróságon is.
Kiemelt kép: MTI/Soós Lajos