Horváth Csaba, az MSZP fővárosi politikusa az ATV Start című műsorában arról beszélt, hogy az E-jegyrendszer projektjével nem a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán, hanem a főpolgármester és Vitézy Dávid buktak meg.
Szerinte a botrány azért történhetett, mert szakmailag alkalmatlan vezetőket neveztek ki.
Ha egy vezető magánál butább vezetőket nevez ki, akkor ez történik. Egy okos vezető magánál okosabb vezetőt nevez ki
– jegyezte meg. Ráadásul az új főpolgármester-helyettes pont az a személy, aki a jegyrendszernek nyújtott hitelről tárgyalt, tette hozzá. Az MSZP-s politikus azt is állította, hogy olyan szerződés készült a céggel, ami azt tartalmazza, hogy akkor is jogosult a munkadíjra, ha nem készül el a munka, amire szerződtek. Először azt mondta, látta ezt a szerződést, később annyit mondott, hogy nem olvasta teljes részletében, de amit látott, abból megalapozottan állíthatja ezt.
Vitézy Dávid Facebook-oldalán reagált a szocialista politikus megszólalására. Indoklása szerint nem igaz, hogy tapasztalatlan vállalkozóra bízták:
A kiválasztott német-hongkongi konzorcium a legalacsonyabb árat adta a 4 előminősített induló közül és jelentős referenciákkal bírt, a szoftveres feladatokat többek közt a hongkongi metró elektronikus jegyrendszerét is fejlesztő cég vállalta – azt állítani, hogy tapasztalatlan vállalkozóra bíztuk a feladatot, aki soha hasonlót sem csinált, egész egyszerűen hazugság. Ugyanígy valótlan az az állítás, hogy az eredeti szerződés szerint a vállalkozó egy nem működő rendszerért vagy csak az elvárások részleges teljesítéséért (pl. csak a hardverek, kapuk, jegykezelők szállításáért) is kaphatott volna pénzt – ilyet nyilvánvalóan nem írtam volna alá
-fogalmazott Vitézy, aki emlékeztetett: Tarlós István főpolgármester sem az ő, hanem az őt követő Dabóczi Kálmán felelősségét látja az e-jegyrendszer kudarcában. A BKK korábbi vezetője arról is írt, hogy az online fizetést, bankkártyás utazást, teljesen digitális jegyváltást és ellenőrzést lehetővé tevő rendszernek a szerződés szerint 2017-re kellett volna elkészülnie, azonban
a szerződés 2014 őszi aláírása után két hónappal a közvélemény által jól ismert módon, a projekttől teljesen függetlenül távoztam a BKK-ból, a most kirúgott vezérigazgató pedig ezt követően eltávolította a projekt vezetőjét, majd távozott a teljes, banki és informatikai hátterű, a jegyrendszer bevezetésén és előkészítésén addig dolgozó profi csapat a BKK-ból.
Vitézy Dávid hozzátette: a Rigó a terveik, a projekt koncepcióját vizsgáló összes független szakértői vélemény és a megkötött szerződés szerint is a legkorszerűbb, érintéses bankkártyával való utazást is lehetővé tevő, világszínvonalú rendszer lett volna.
Kiemelt kép: Marjai János/24.hu