Belföld

Letették Buda legnagyobb plázájának alapkövét

Alapkőletétellel ünnepelte a 300 millió euró (közel 100 milliárd forint) beruházási értékű Etele Plaza munkálatainak megkezdését a Futureal-csoport. Buda legnagyobb bevásárlóközpontja kulcseleme a Futureal-csoport több százmilliárd forintos ingatlanfejlesztési projektjeinek Újbudán. A főváros első okosplázája a Budapest ONE irodaparkkal közösen Dél-Buda megújulásának üzleti és kereskedelmi hajtóerejévé válik.

A bruttó 137 ezer négyzetméteres Etele Plaza a budai oldal legnagyobb bevásárló- és szórakoztatóközpontjaként üzemel majd. Az idehaza kivételes építészeti megoldásokat és digitális szolgáltatásokat ötvöző pláza az Etele tér közvetlen közelében, az ország legnagyobb multimodális, azaz több közlekedési módot összekötő csomópontjában épül meg.

A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró, illetve az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál létrejövő, 55 ezer négyzetméter bérbeadható területű Etele Plaza – közvetlen járatokkal – akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból. A csomópontot már ma is mintegy napi 165 ezren veszik igénybe.

Dr. Hoffmann Tamás, Újbuda polgármestere; Futó Gábor, a Futureal-csoport alapítója; Tatár Tibor, a Futureal vezérigazgatója

A várakozások szerint a fővárosból naponta közel 40 ezer vásárlót vonzó pláza elsődleges vonzáskörzete Budapest egyik legsűrűbben lakott területe, ahol megközelítőleg 235 ezren élnek. A Futureal-csoport fejlesztésében megvalósuló bevásárlóközpont 20 percen belül 640 ezer, míg fél órán belül több mint 1,2 millió vásárló számára is megközelíthető autóval. A környék lakói az országos átlagos vásárlóerő 125 százalékával gazdálkodnak viszonylag alacsony kiskereskedelmi ellátottság mellett.

A Paulinyi – Reith & Partners által tervezett Etele Plaza 180 üzletet sorakoztat fel,

  • a divatüzletek mellett
  • élelmiszer-áruház,
  • éttermek,
  • kávézók,
  • multiplex mozi,
  • fitneszterem,
  • gyermekjátszóház
  • és egyéb szolgáltatások széles köre,
  • valamint közel 1300 parkolóhely áll a látogatók rendelkezésére.
Etele Pláza

Az épületben a legfejlettebb helymeghatározó és navigációs rendszer könnyíti meg a parkolást az üres férőhelyek feltüntetésével, a plázában pedig a vásárlóknak segít megtalálni a kiválasztott üzletet vagy szolgáltatást egy mobilalkalmazáson keresztül. A belső térben egy közel 200 négyzetméteres interaktív LED-kijelzős médiafelület teszi különlegessé a bevásárlóközpont-dizájn legújabb generációját képviselő központot. Az egyedi hangulat kialakításához az Etele Plaza elegáns előcsarnoka, a divatmárkák folyosói, az attraktív belső rendezvénytér, valamint az éttermi szinthez közvetlenül kapcsolódó terasz is hozzájárul.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik