Mobil

Furcsa pszichológiai trükköt teszteltek az instagramos tiniken

Ahogy már korábban is írtunk róla, a Facebook felhasználói bázisa öregedik, a platformra egyre kevesebb fiatal regisztrál. A cég ezért folyamatosan próbál olyan fejlesztésekkel kísérletezni, amikkel vonzóbbá tehetik szolgáltatásaikat a tinédzserek számára, akik egyre inkább vándorolnak a konkurens Snapchatre. Ennek a törekvésnek a része volt a TBH nevű kérdőíves, szavazós app felvásárlása is tavaly októberben, amit múlt hónapban végül lelőtt a Facebook, mert egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A BuzzFeed jutott hozzá azokhoz a belsős levelezésekhez, amiben a TBH startup alapítói azt is ismertették egy memóban, hogyan szereztek tinédzser felhasználókat az appnak. Többek közt egy körülményes pszichológiai trükköt is alkalmaztak, ami egyszerre aknázza ki az Instagram lehetőségeit, a fiatalok kíváncsiságát, és az iskolaidőn kívüli időszak nyújtotta előnyös időzítést.

Instán keresztül próbálkoztak – Forrás: PixaBay

A kutatóknak feltűnt, hogy tinédzserek szeretik feltüntetni Instagram profiljuk leírásában, hogy melyik iskolába járnak. Ez alapján könnyedén megtalálhatták azokat a felhasználókat, akik egy bizonyos intézménybe jártak, majd mindegyik iskolást bekövették egy olyan profillal, ami az appot reklámozza.

Az alábbi, nehezen skálázható metódust használták:

  • Az appot reklámozó profilt priváttá tették (csak azok látják az adatlapot, akiknek a követési kérését jóváhagyták).
  • A profil leírásában sejtelmes szöveget adtak meg, amiben szerepelt annak az iskolának a neve, ahová a megcélzott intézmény diákja járt. Például „Meg lettél hívva az RHS suli új appjába – maradj velünk!”
  • Ezután elkezdték bekövetni a diákokat, akiknek egy része kíváncsiságból visszakövette a fiókot, de mivel az privát beállítású volt, ezért csak követési kérést küldhettek.
Forrás: BuzzFeed
  • Délután négykor, amikor a tanítások jellemzően már véget értek, a kutatók elfogadták a kéréseket, miután az app App Store-os letöltőlinkjét belefűzték a profilba.
  • A diákok négy órakor egyszerre kaptak értesítést a visszaigazolásról, és miután visszanéztek az addig zárolt fiókra, már meg is tekinthették az alkalmazás elérhetőségét, amit utána egy részük ki is próbált.

A felvásárolt TBH startup egyébként nem csak termékét adta el a Facebooknak, de egyben olyan módszereket és tanácsokat is, amelyekkel növelhető a fiatal felhasználói bázis, például a fent leírtat.

A TBH közleménye szerint a növekedési módszereinek megosztásának célja, hogy segítséget nyújtsanak a Facebooknak termékei fejlesztésében, különösen azokban, amik még nem híztak olyan nagyra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik