Az átalakítás során – amelyhez többnapos leállásra is szükség volt – teljesen lecserélték a pénzintézet központi rendszerét, mintegy 10 másik rendszert megszüntettek és egyesítettek, valamint a teljes informatikai architektúrát is korszerűsítették.
Az MKB az Oracle Flexcube központi banki megoldását implementálta, amelyet már több mint 600 pénzintézet használ világszerte. A megoldás bevezetése egy nagyobb átstrukturálási projekt részeként a bank belső és ügyféloldali folyamatainak korszerűsítését célozta.
Felgyorsítanák a hitelezést
A pénzintézet célja, hogy csökkentse az olyan új szolgáltatások piacra kerülési idejét, mint például a vállalati és lakossági hitelek, vagy a digitális szolgáltatások, illetve gyorsabban és könnyebben tudja kezelni a beérkező ügyféligényeket.
A bank igyekezett minél gyorsabban megvalósítani a technológiai átalakítási programját. Annak ellenére, hogy a Magyarországon jelen lévő nagyobb globális bankokhoz mérten az MKB-nak kevesebb erőforrás állt rendelkezésre, mégis mindössze két és fél év alatt sikerült megvalósítania a digitális átállást. Viszonyításképp a hasonló projektek átlagos megvalósítási ideje nagyjából 4-5 év közé tehető – összegezte közleményében a pénzintézet.
Kiemelt fotó: Thinkstock