Belföld

Csökkent az Unilever forgalma

A brit-holland Unilever fogyasztásicikk-gyártó és -forgalmazó szerdán 1,187 milliárd eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedről egyszeri tételek nélkül, 3 százalékkal többet az egy évvel azelőttinél.

Egyszeri tételekkel együtt az adózott eredmény 6 százalékkal 883 millió euróra gyarapodott. A forgalom 4 százalékkal 10,641 milliárd euróra esett vissza. A forgalom összehasonlítható alapon is csökkent, 1,3 százalékkal, főleg a fagylalt és a jeges tea kisebb értékesítése miatt. A nyugat-európai forgalom az átlagnál is gyengébbre sikerült.

Ezzel az első kilenc hónapban az adózott eredmény, a tavalyi első kilenc hónaphoz képest, 6 százalékka1 3,074 milliárd euróra nőtt egyszeri tételek nélkül. Egyszeri tételekkel együtt az adózott eredmény 8 százalékkal 2,183 milliárd euróra gyarapodott.

A Unilevernél már szeptember végén borús profitfigyelmeztetést adtak ki: a várakozástól elmaradt júliusi és augusztusi forgalom alapján azt jósolták a cégnél, hogy a harmadik negyedévi eredményeik elmaradnak a második negyedévitől és részben a tavalyi harmadik negyedévitől is. A rossz időjárás miatt nyáron kevesebb fagylalt és jeges tea fogyott, a gyenge fogyasztói bizalom elsősorban a a háztartási és a piperecikkek forgalmán mutatkozott meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik