A Facebook csevegőjében megjelenő hirdetések még kevésbé tisztelik majd a privátszféránkat. A cég bejelentette, hogy hamarosan automatikusan elinduló videós hirdetések kerülnek be a mobilos chatappba, androidon és iOS-en egyaránt.
Gyakorlatban ez úgy fog kinézni, hogy ha megnyitjuk a Messenger főablakát,
amik automatikusan lejátszásra kerülnek.Az már nem újdonság, hogy a Messengert is kiaknázza a cég szponzorált tartalmak megjelenítésére, ennek lehetősége tavaly vált elérhetővé a hirdetők számára. A csevegős reklámok ugyanúgy személyre szabottan célozzák a felhasználókat, mint ahogy a Facebook hírfolyamában, vagy az Instagramon megjelenők.
Eleinte csak egy szűk réteg fogja látni az automata rövidvideókat, idővel pedig mindenki appjában megjelennek, de a Facebook szóvivőjének elmondása szerint a felhasználók elég kontrollt kapnak majd afelett, hogy szelektáljanak, és visszajelzést adjanak arról, milyen jellegű reklámok nem érdeklik őket – természetesen teljesen letiltani nem fogják tudni azokat.
(Kiemelt illusztráció: ThinkStock)