Az Európai Unióhoz idén csatlakozott országok közül Magyarország és Szlovénia lehet a legfontosabb piac a Ferrari Maserati Csoport számára, így a csoport mindkét országban megnyitotta saját márkakereskedését.
A márkakereskedést a csoport autóinak magyarországi importőre, a Fiat-márkákat forgalmazó SPQR Hungária Rt. leányvállalata, a SPQR Warm Up Kft. működteti. A márkakereskedés megnyitásával 52-re emelkedett a Ferrari Maserati márkákat forgalmazó országok száma, melyek közül a kisebb piaci potenciállal rendelkező országokban márkakereskedéseket, a nagyobb felevevő piacot jelentőkben teljesen az anyacég irányítása alatt álló helyi képviseleteket nyitnak.
Magyarországon jelenleg 17 Ferrari és 20 Maserati gépkocsi közlekedik az utakon, 2005-ben 6 Ferrarit és 20 Maserati értékesítését tervezik – mondta az MTI-Econewsnak Pierot Ferrari. Egy „normál verziós” Maserati nettó, forgalmi és regisztrációs adó nélkül számolt ára 74 ezer és 170 ezer euro közé esik.
A sportautó-gyártó vállalat anyacége a nehézségekkel küzdő Fiat – a rossz piaci körülményekre hivatkozva – idén nyáron bejelentette, hogy bizonytalan időre elhalasztja a Ferrari tőzsdére vitelét. A Fiat szóvivője szerint jelenleg friss tőkeigényük a korábbinál kisebb, a konszern helyzete valamit javult, és bíznak a további felfutásban is.
A Ferrari Maserati Csoport 2004-ben Oroszrszágban nyitott márkakereskedést és vegyes vállalatot alapított Kínában. Kína új és igen gyorsan növekvő, ígéretes piac a Ferrari Maserati Csoport számára – mondta a csoport alelnöke.
