A hagyományos tévézésre általánosan igaz, hogy a nézők csak az elérhető csatornák töredékét nézik. Az ingyenes földfelszíni televíziózás és a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások kombinációja olyan megoldást eredményez, amely ötvözi az újgenerációs igényeket a hagyományos televíziózás előnyeivel, miközben megvalósul a fogyasztók álma: a néző csak az általa kiválasztott, értékes tartalomért fizet – hívta fel a figyelmet Dóbé Sándor, az Antenna Hungária stratégiai igazgatója a Media Hungary konferencián.
Az egyedi-, exkluzív- vagy rétegtartalmakat kereső, interaktív és játékos megszólítást igénylő millenniumi generáció (2000 után születettek) tartalomfogyasztásában a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások veszik át a vezető szerepet, miközben az előfizetők fokozatosan mondják le a kábeltévé szolgáltatásukat (ez az úgynevezett „cord-cutting”).
Bár hazánkban utóbbi jelenség még gyerekcipőben jár, az amerikai helyzet egyetlen statisztikával leírható: 2017 első negyedévétől a Netflix előfizetések száma meghaladja a kábel TV előfizetések számát.
Az Antenna Hungária stratégiai igazgatója szerint a minőségi filmek és sorozatok platformfüggetlen elérése OTT szolgáltatásokon keresztül, jellemzően online biztosított, addig a közérdekű tartalmak (hírek, élő sportesemények, rendezvények, show műsorok) követése a hagyományos tévézés keretében zajlik.
„Az jól látszik, hogy utóbbi műsortípusokról a hazai fogyasztók nem szívesen mondanak le, így nehezebben határozzák el magukat a „cord-cutting” mellett. Az ingyenes földfelszíni televíziós szolgáltatás (free-to-air, FTA) igénybevételével azonban megszüntethető az akadály. A FTA minden háztartás számára elérhető szűkebb, ingyenes csatornakínálatot biztosít, mely nem csak tartalmi oldalról, de technológiai oldalról is támogatja a cord-cutting jelenséget” – fogalmazott Dóbé Sándor.
„Annak érdekében, hogy a földfelszíni televíziós platform az OTT mellett tökéletesen illeszkedjen az újgenerációs igényekhez, az Antenna Hungária nyitott az innovatív megoldásokra. Az AH reagálva a változóban lévő tartalomfogyasztási szokásokra, tavaly év végén mindiGO néven elindította új OTT márkáját, melynek első eleme a MinDig TV Extra előfizetéssel igénybe vehető, 43 csatornát tartalmazó, multiscreen tévézést lehetővé tevő mindiGO TV volt. A fejlesztés második lépcsőjeként került sor a kifejezetten sport tematikára épülő, 12 tematikus élő sportcsatornát és interaktív tartalmakat egyaránt kínáló mindiGO Sport szolgáltatás elindítására” – fűzte hozzá az Antenna Hungária stratégiai igazgatója.
Nyitó illusztráció: ThinkStock