Úgy tűnik, hogy Franciaország végképp megunta, hogy a Google, az Amazon, a Facebook és a hasonló cégek elhanyagolható mennyiségű adót fizetnek a francia állampolgárok személyes adatainak ismeretéből szerzett jelentős bevételekhez képest.
Legalábbis erre utal egy új, François Hollande elnök megbízásából készült jelentés, amely épp az ilyen adóelkerülés megakadályozását célozta meg. Becslések szerint a Google internetes reklámbevételének tizenötödét, évi 1,5 milliárd eurót Franciaországnak köszönheti – s a francia adóterhek mellett küszködő francia online vállalkozásokkal szemben szinte semmit sem adózik.
A jelentés szerint ugyan a hivatalos statisztikák és a közgazdaságtan egyelőre nem tükrözik kellőképpen, a személyes adat egyértelműen a digitális gazdaság egyik “nyers erőforrása”. Innen pedig nem nehéz arra a következtetésre eljutni, hogy a nemzeti erőforrások igénybevételéért a nemzetet adóbevétel illeti meg.
S bár a jelentés kitér arra, hogy a világháló jellegéből adódóan egy igazán sikeres szabályozás kialakításához nemzetközi összefogásra van szükség, a kormány az internetadóról szóló törvényjavaslatot már az év végéig a törvényhozás elé kívánja tárni.