Ez derül ki az Accenture legújabb, 11 ország mobilhasználati szokásait elemző vizsgálatából. A felmérés szerint a mobilkereskedelem leglelkesebb követői Ázsiában élnek, arányuk ott 79 százalék. Az Egyesült Államokban és Európában viszont csak a válaszadók 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést. Ennek ellenére a bankok és a mobilszolgáltatók tecnhológiailag készen állnak.
A kutatás szerint a fogyasztók egyébként leginkább akkor vennék igénybe a mobiltelefonnal történő fizetést, ha valamilyen árkedvezményt vagy beváltható kuponokat kapnának. A megkérdezettek több mint fele mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna, míg 47 százalékuk személyre szabott reklámot is elfogadna mobiltelefonján.
A felmérés kimutatta, hogy a legaktívabb országban, Kínában is főként kedvezmények beváltására, illetve a vásárlási folyamat egyszerűbbé tételére használják mobiltelefonjaikat az előfizetők.