A sértett bankkártyájának adataihoz jutott hozzá a csaló, aki az adóhatóság munkatársának adta ki magát. Egy veszprémi lakos tett bejelentést, hogy csütörtökön munka közben valaki a mobiltelefonján hívta, az adóhatóság munkatársának adta ki magát.
Több tízezer forint visszatérítését helyezte kilátásba, amihez csak a sértett bankkártyáján szereplő adatok beolvasását kérte. A hívott ennek eleget tett, de visszatérítés helyett még aznap több, internetes vásárlással megterhelték a folyószámláját, összesen százezer forintot meghaladó kárt okozva neki.
A rendőrség most arra figyelmeztet, hogy
(kártyaszám, hátoldalon lévő háromjegyű kód, lejárati dátum) se telefonos megkeresésekre, se közösségi oldalak felhívására illetékteleneknek!
A rendőrség tapasztalata alapján a csalók újabb és újabb hamis állításokat találnak ki, hogy becsapják a gyanútlan embereket. Hivatkoznak hatóságra, nyereményre, bajba jutott gyermekre, unokára, de a rendőrség kéri, hogy ilyenkor azonnal értesítsék a rendőrséget.
Bejelentést tehetnek az illetékes kapitányságon, a 107-es, 112-es központi segélyhívók valamelyikén, vagy az ingyenes 06-80-555-111-es „Telefontanún”. (police.hu)
Kiemelt kép: police.hu