A 40 darab használt Volvo hibridet a BKV nem maga szerezte be, mint eddig, hanem az eddig buszokkal nem foglalkozó Lektorna Kft. szedte őket össze több nyugati nagyvárosból, és adta el kétmilliárd forintért a közlekedési cégnek. A Omnibusz.hu szerint a 4-8 éves járművekre hamarosan nagyon sokat kell költeni, épp ezért próbált tőlük megszabadulni egy-két nyugati üzemeltető.
– írják.
A Lektorna Kft. a negyven hibridet tíz hónappal ezelőtt szállította le a BKV-nak, de azok közül csak hat, Volvo 7700-as, állt forgalomba 2018 február 12.-én a 174, a 175 és a 197-es vonalakon. E járatok belvároshoz legközelebb eső pontja az Örs Vezér tere, a másik végállomásuk Cinkota, Újpalota és Rákoskert.
Pedig a hibrid buszoknak épp az lenne a lényege, hogy a belvárosban közlekedtessék őket, hiszen alacsonyabb környezeti terhelést jelentenek a sűrűn beépített, nagy autóforgalmú területeken. Erre találták ki őket.
(Kiemelt képünk illusztráció: MTI/Máthé Zoltán)