Úgy tűnik, a befektetők szempontjából sikeresnek nem mondható részvénykibocsátás után a Facebook újabb bevételi forrást találhat magának: a felhasználók valódi összegeket költhetnek arra, hogy minél többen lássák őket a virtuális térben.
Két hete már írtunk arról, hogy állítólag a közösségi oldal Új-Zélandon teszteli új, Highlight (vagyis kiemelés) névre hallgató szolgáltatását. Ennek szükségességét az bizonyítaná, hogy egy átlagos felhasználó átlagos bejegyzése átlagosan csak ismerősei 12 százalékához jut el – az új megoldás orvosolná ezt a megjelenési hiányosságot, a fizetős felhasználók bejegyzései kiemelt helyen jelennének meg.
A tesztelési időszak minden bizonnyal sikeresen ért véget, mivel a Gizmodo jelentése szerint az új funkció egyes (Új-Zélandon kívüli) felhasználók számára is elérhetővé vált. A Gorilla vs. Bear nevű zenei blog szerzőjének például lehetősége lett volna 15 dollárt kiadni 5800 megtekintésért, azonban 100 dollárért már 39 ezer biztos megjelenést tudhatott volna magáénak. Mivel a blog Facebook-oldalát eleve 37 ezren lájkolják, az összeghez járó látogatók száma valószínűleg esetről esetre változik.
Állítólag nemcsak a rajongói oldalaknak, hanem a mezei felhasználóknak is lesz erre lehetőségük – a kérdés már csak az, hogy kell-e ez egyáltalán a felhasználóknak. Ti fizetnétek a nagy nyilvánosságért? Lenne olyan bejegyzésetek, amit minden ismerősötöknek látnia kell?