Tech

A Google szeretné, ha mindenhol hozzá beszélnénk

Nagy erőkkel vonul harcba idén konkurenseivel szemben a Google, Assistant nevű virtuális segédje még több partnercég eszközébe költözik be, többek közt okoskijelzőkbe, autókba, fülhallgatókba.

A Google nagy hírekkel készült az idei Las Vegas-i CES-re, de show-juk jelentős részét egy szolgáltatás uralta: a Google Assistant nevű virtuális asszisztens, ami az emberek hanggal vezérelhető „személyi keresője”. A mesterséges intelligenciával felvértezett segéd idén még több partnercég eszközébe épül be, ami azért jelentős lépés, mert eddig nem nagyon sikerült túllépnie az okoshangszórókon.

Úgy gondoljuk, hogy az Assistant hasznosabb lehet, ha többfajta eszközön és környezetben elérhetővé válik. Nem csak telefonokra, hangszórókra és laptopokra gondolunk, hanem mindenfélére.” – mondta az eseményen Scott Huffman, a Google fejlesztési igazgatója.

A cég idén három fő kategóriára fókuszál: az otthonokra, az autókra és a mobilra, ilyen irányokban kezdenek el terjeszkedni.

KIJELZŐBE IS BEÉPÜL

Az okosotthonos eszközök piacán az Amazon jelenléte erősebb a számtalan Alexával ellátott eszköz miatt, egészen pontosan a piac 70 százalékát fedik le az órisácég kütyüi. Az Alexa már megtalálható hűtőkben, lámpákban, kamerákban, és az Apple is kihasítana magának egy szeletet a HomePoddal, amiben a Siri kapott helyet.

Erre az Apple-kütyüre nem számítottunk
Tim Cook és csapata létrehozta a saját Amazon Echóját.

Az idei portfólióbővítés során számos új hangvezérléses hangszóró jön a Google Assistant támogatással, az iHome, a Jensen, a Bang&Olufsen, az Altec Lansing, az Anker Innovations, a SOLIS, a Braven, a JBL,a Klipsch, a Knit Audio, a Memorex, a RIVA Audio és LG cégektől.

A JBL, Lenovo, LG és Sony cégekkel együttműködésben a Google asszisztense használható leszérintőkijelzőkkel felszerelt okoshangszórókban is,amivel az Amazon Echo Show és Echo Spot eszközei kapnak konkurenciát. Az ilyen kütyük lényege, hogy a hangszórón helyet kap egy képernyő, amin keresztül videohívásokat lehet lebonyolítani, receptek közt böngészni, vagy YouTube-videókat nézni.

A Google nem fél attól, hogy a külsős partnerek által gyártott eszközök rossz hatással lesznek saját, Home és Home Mini termékeik eladására, fő céljuk a diverzitás elérése, és hogy minél több eszközön elterjedten az Assistant.

BELEBÚJNAK A TÉVÉBE, AUTÓBA

A virtuális szárnysegéd eddig az NVIDIA SHIELD TV-n, és a Sony egyes androidos tévéin volt elérhető, de itt nincs megállás, ezen a területen is bővít a keresőóriás. Még többek okostelevíziójára fog megérkezni a segéd a Xiaomi, a Skyworth és az LG-vel való együttműködés során.

Sőt, az Android Auto nevű szolgáltatáson keresztül az autókban is beszélhetünk hozzá, amely több mint 40 autógyártó, köztük a Ford, General Motors, Nissan, Volkswagen és Volvo modelljein is elérhető az Egyesült Államokban.

Az intelligens segédtől többek közt megkérdezheti a sofőr, hogy milyen idő lesz aznap, elolvashatja üzeneteit, útbaigazítást kérhet, vagy Spotify-os listákat indíthat el hangvezérléssel, gyakorlatilag minden feladatot ellát, ami telefonon is elérhető, kivéve az olyan figyelemterelő funkciókat, mint a videónézés.

Mindezeken túl a mobilplatformot sem mellőzi a cég, de ezalatt nem az okostelefonokat érti (hiszen Androidon és iPhone-on is elérhető az Assistant), hanem a fülhallgatókat. Jelenleg csak a keresőcég saját Pixel Buds nevű kütyüjében, valamint a Bose QuietComfort 35 II modelljében lehet használni a segédet, ez a sor bővül olyan nagy nevek eszközeivel, mint a JBL, az LG, a Sony és a Jaybird. Vélhetően egy dedikált gombbal lehet majd előhívni az asszisztenst a fülesen, aztán hanggal lehet megkérni arra, hogy játssza le a kedvenc számot, vagy olvassa fel az aznapra lebeszélt találkozókat.

AKCIÓBA LENDÜLNEK

A Google előadásán egy új gyűjtőfogalmat is tisztázott: mostantól Akcióknak (Actions) hívják azokat a műveleteket, amiket el tud végezni a Google Assistant. Ezek alá tartoznak a keresőóriás, a fejlesztők, a kiadók és külsős cégek által fejlesztett funkciók is, például a Google Fotókban való képkeresés egy akciónak számít.

A Google ezeket egy gyűjtőoldalon szedte listába, hogy a felhasználók jobban felfedezhessék a lehetőségeket, és azt is bejelentették, hogy ezekből a funkciókból már több mint egymillió használható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik