Házi laborként vizeletet elemez, vérnyomást, hőmérsékletet és testsúlyt mér, és persze a szokásos funkcióit is tökéletesen oldja meg az új japán WC-csúcsmodell.
Az “intelligens” modell a piacvezető Toto műhelyéből került ki, amely a Daiwa House építőipari cég megbízásából fejlesztette ki még 2002-ben. A tervezésnél nemcsak a megnövekedett igényekre, hanem az idősödő japán társadalom valós szükségleteire is tekintettel voltak.
A szuper WC megvizsgálja a vizelet cukortartalmát, egy kiegészítő karpánttal megméri a vérnyomást, és az adatokat nemcsak a falba épített monitoron jeleníti meg, hanem elküldi a felhasználó számítógépére is, ahonnan az illető e-mailben továbbíthatja az orvosának.
Az “intelligens WC”, amely öt különböző ember adatait tudja kezelni, jelenleg 350-500 ezer jen (916 ezer-1,3 millió forint) körüli áron kapható a szigetországban.
A vásárlók egyelőre főleg középkorú vagy idős emberek, de számolnak vele, hogy az egészségükkel törődő fiatalokat is érdekelni fogja a dolog.
A Toto a külföldi piacon – főleg az Egyesült Államokban és Kínában – a luxuskategória piacvezetője, de tavaly óta már Európában is megvetette a lábát, ahol főleg a repülőtereken és szállodákban találhatók meg a termékei.
A japán WC-k egyébként évtizedek óta a legmagasabb színvonalat célozzák meg.
Szokványos felszereltségnek számít, hogy a funkciók számítógéppel vezéreltek. Melegített ülőke, és a zavarba ejtő hangokat elnyomó zene is várja a betérőket.
A legújabb modellek tervezésénél arra is ügyelnek, hogy az otthoni WC pár napos “tanulás” után megjegyezze a lakók szokásait, és csak a megfelelő időben melegítse fel a deszkát.
A környezettudatosság jegyében a vízfelhasználást is optimalizálták, így a korábbi 13 literről öt literre szorították vissza az öblítési mennyiséget.
AJÁNLOTT LINK: