Tech

Egészséges életmód a videojátékoktól?

Bíztató eredményekkel kecsegtetnek azok az újszerű videojátékok, amelyek egészséges táplálkozásra és életmódváltásra ösztönzik a fiatalokat.

Az Escape from Diab (Menekülés Diab városából) és a Nanoswarm: Invasion from Inner Space (Nanorajzás: Belső invázió) című játékok célja a 2-es típusú cukorbetegség és az elhízás kialakulási kockázatának visszaszorítása azáltal, hogy megismerteti a gyerekeket az egészséges táplálkozás és a fokozott testmozgás fontosságával.

Ezek olyan egyedülálló videojátékok, amelyek teljes mértékben megállják a helyüket a forgalomban lévő társaik mellett. Ezekben a játékokban egy sor olyan dolog van a történetekben, amely hatással vannak a gyerekek viselkedésére. Arra motiváljak a játékosokat, hogy jelentős változásokat vezessenek be az étkezési szokásaikban.

A szakemberek klinikai vizsgálatában 153, tíz és tizenkét éves kor közötti gyerek vett részt, akiket véletlenszerű osztottak szét egy-egy 103 illetve 50 fős csoportra. Tökéletes adatokat végül csak 133 résztvevőtől sikerült begyűjteni. Az első csoport először a Diab, majd a Nanoswarm játékokat próbálta ki, míg a másik csoport az étkezésre és a testmozgásra vonatkozó tudást alapul vevő játékokkal próbálkozott néhány népszerű internetes oldalon.

A csoport tagok magasságát, testsúlyát, derék méretét, és tricepsz vastagságát a vizsgálat kezdetén, rögtön a Diab és közvetlenül a Nanoswarm játékok után, valamint két hónappal később is megmérték. Az alanyok fizikai aktivitását minimum négy napon keresztül követték figyelemmel minden egyes mérés alkalmával. Az ételfogyasztás mértékét pedig egy dietetikus ellenőrizte és jegyezte fel 24 órán keresztül.

A játékokat kipróbáló gyerekek a szokásosnál kétharmadnyival több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak naponta. Sajnos a növekedés ellenére a zöldség-gyümölcs és víz fogyasztás, valamint a fizikai aktivitás mértéke azonban még így sem érte el a minimum határt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik