Belföld

Élénk az érdeklődés a budapesti Franchise Expo iránt

Ez év október 14. és 16. között kerül megrendezésre az Első Magyarországi BuyBrand Show és Nemzetközi Franchise Expo a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, amelyet Réthy Imre, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára nyit meg. A rendezvényre eddig több mint harminc olyan nemzetközi és hazai cég regisztráltatta magát, amely sikeres márkanév alatt hálózatot üzemeltet és magyarországi partnereket keres.

Budapest, 2004. július 6.: Eddig több mint harminc cég jelentkezett kiállítóként a DAKEXPO Kft. által szervezett Első Magyarországi BuyBrand Show és Nemzetközi Franchise Expóra. Az októberi rendezvény célja, hogy a sikeres üzlethálózatok magyarországi vállalkozó partnereket találjanak. A vállalkozói függetlenségüket megőrző magyar partnerek márkavásárlásra épülő üzleti modellben, jellemzően franchise konstrukcióban működtethetik üzleteiket.

„Folyamatosan érkeznek a sikeres hazai és külföldi márkatulajdonosok regisztrációi” – mondta dr. Mandel Katalin, a DAKEXPO Kft. ügyvezetője. „A jelenlegi magyarországi gazdasági és jogi folyamatok igen kedvező körülményeket kínálnak a partnerhálózaton keresztüli piaci terjeszkedésre. Számos telítetlen szolgáltatási szektor létezik még Magyarországon, miközben a könnyen elérhető koncentrált piacainkat egyre nagyobb, és a fogyasztási szerkezetében is a nyugat-európaihoz közelítő vásárlóerő jellemzi.”

A franchise-ra „alkalmas” szektorokban olyan vállalkozási lehetőség nyílik a csatlakozó partnerek számára, amelyben egy nem kiemelkedő összegű befektetéssel is életképes kiskereskedelmi egység indítható el. Egy adott márka ismertsége és jó előélete jelentik a biztosítékot egy ilyen kiskereskedelmi üzlet minimális felfutási idejére és a hosszú távú sikerére.

Több olyan cég is van a jelentkezők között – pl. a Centronet gyorstisztító, a Fragos/Mandarino gyermekruházat, a Onebiz tanácsadó hálózat -, amelyek neve jól ismert Magyarországon, jóllehet még nincsenek jelen a hazai piacon. A külföldön járt magyarok hozták el ezek hírét, vagy a nemzetközi reklámok adtak képet népszerűségükről. Az Első Magyarországi BuyBrand Show és Nemzetközi Franchise Expo lehetőséget kínál a magyar vállalkozóknak, hogy önállóságukat megőrizve, szolgáltatóként legyenek részesei e népszerű márkáknak.

Az expo egyik regisztrált kiállítója az észak-amerikai székhelyű The Athlete’s Foot Group, amely kiterjedt franchise-hálózatot működtet, 700 bolttal rendelkezik a világ 45 országában. A vállalat a világ legnagyobb sportcipőt forgalmazó, franchise rendszerben működő kiskereskedelmi hálózata. „Nagyon fontos számunkra a magyar piac, mivel Magyarországon amellett, hogy fejlett a sportkultúra, tapasztalatunk szerint az emberek adnak a sportruházat divatra is.” – nyilatkozta Dan Benton a The Athlete’s Foot európai fejlesztési igazgatója. „Magyarország közelmúltbeli EU-csatlakozása, az erősödő gazdaság ötvözve a jól bevált, amerikai mintájú kiskereskedelmi értékesítési koncepcióval kiváló lehetőségeket ígér a magyar franchise partnerek számára. A sportcipő divat tulajdonképpen egy „szórakoztató” iparág, amely a sportot, a fitness kultúrát, a stílust és az aktív életmódot is magában foglalja. Mindenki imádja, ha egy újabb divatos edzőcipőt viselhet. Reméljük, hogy megtaláljuk azt a magyar franchise partnert, aki osztozni fog velünk a tevékenységünkbe vetett hitünkben”.

Szintén jól ismert név a 5 a` sec gyorstisztító lánc. A budapesti franchise expón való szereplésükkel kapcsolatban Czigány Éva igazgató elmondta „A magyar vállalkozási kultúra a kiskereskedelmi szektorban elérte a nyugat-európai színvonalat, ezért szakmailag megbízható partnereket tudunk bevonni jól bevált márkánk piaci terjeszkedésébe. A partnereink vállalkozói önállósága pedig a legjobb eszköz az elkötelezettségük megteremtésére”.

Az eddig regisztrált kiállítók azokban a szektorokban működnek, amelyekben jellemzően sikeresek a franchise-hálózatok. Ilyenek a gyorséttermek, gyorstisztítók, üzleti tanácsadó irodák, sportruházat, gyermekruházat, ruházat, édesség boltok, design-boltok, lakberendezési üzletek, ingatlanüzemeltető irodák, ékszerüzletek, irodaszer-forgalmazók.


* * *


A szerkesztők figyelmébe

A DAKEXPO Kft. 2003-ban alakult, azzal a céllal, hogy a márkavásárlásra épülő üzleti modelleket különböző rendezvényekkel népszerűsítse Magyarországon. A DAKEXPO társtulajdonosai és vezetői Dr. Mandel Katalin magyar, és Dennis Klein kanadai állampolgár. Dr. Mandel Katalin a Royal Diamond Üzletemberi Kör szervezésével vált ismertté, Dennis Klein pedig alapítója Kanada egyik legsikeresebb franchise szervezetének. A DAKEXPO tagja a Nemzetközi Franchise Szövetségnek.

Első Magyarországi Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Expo 2004 október 14-től 16-ig kerül megrendezésre a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. A rendezvényen magyar és külföldi kiállítók mutatják be vállalkozásaikat azzal a szándékkal, hogy franchise-, vagy egyéb márkavásárlási konstrukcióban magyar partnereket vonjanak be. A potenciális magyar partnerek olyan magánszemélyek és kisvállalkozások, akik vagy amelyek vállalkozni vagy új tevékenységet kezdeni szeretnének, átvéve egy már sikeres üzleti márkát és módszert, de megőrizve vállalkozói önállóságukat.


Kapcsolat:

Dr. Mandel Katalin
ügyvezető igazgató
DAKEXPO Kft.
1121 Budapest, Kútvölgyi út 68.
Tel: 274 5186
e-mail: office@dakexpo.com
www.dakexpo.com

Ajánlott videó

Olvasói sztorik