Az ötéves kika Lakberendezési Kft. 2005. március 31-vel lezárt üzleti évét nyereséggel, bruttó 20 milliárd forintot meghaladó árbevétellel zárta és a következő pénzügyi évben több új áruház megnyitását tervezi.
Magyarországon a kikáé a legnagyobb alapterületű lakberendezési áruház és a legnagyobb áruválasztékkal (több mint 40 000 termékkel) várja vásárlóit. A vidéki vásárlók igényeinek kielégítését is célul tűzte ki az áruházlánc, így például 1 hónap múlva új üzletformával, a Möbellagerrel jelenik meg Tatabányán. Amint az új áruház neve is jelzi, főként olcsóbb, raktárról azonnal elvihető termékeket árusítanak majd. Hasonló áruházakat a kika eddig csak Ausztria két városában működtetett. A következő egy évben megkezdődnek az újabb vidéki áruházak építési munkálatai Pécsett és Győrben, de ígéretes tárgyalások folynak a terjeszkedésről más nagyvárosokban is, mint pl. Debrecenben, Szegeden, Miskolcon és az M5-ös autópálya kivezető szakaszánál.
A cég nemzetközi szinten is tovább terjeszkedik: építkezések folynak Prágában, Pozsonyban és Zágrábban.
A kika ez évi újdonságai közé tartozik, hogy megjelentette első, egy évre szóló katalógusát. Ennek jegyében kismértékben átalakították áruházaikat, felfrissítették termékválasztékukat és Budaörsön „designstúdiót” alakítottak ki, ahol a legmodernebb bútoraikat mutatják be.
A katalógus megjelentetésével új fejezet nyílik a kika életében, melynek része az is, hogy az áruházlánc szeretne szorosabb együttműködést kialakítani a lakberendezőkkel. Ennek érdekében 2005. június 1-től lakberendezőknek szóló partnerkártyát vezet be.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a legszélesebb árválasztékkal rendelkezünk: nemzetközi hátterünknek is köszönhetően lehetőségünk van beszállítóinktól a legjobb árak elérésére, ugyanakkor a legpatinásabb egyedi, exkluzív bútorok is megtalálhatók nálunk. Áruházainkban mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb stílusú bútort, legyen az koloniál, távol-keleti, esetleg skandináv, vagy éppen a legmodernebb, minimalista olasz design – mondta Juhász Attila, a kika Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: A vásárlók körében végzett kutatásaink eredményei bebizonyították, hogy széles körben kell kommunikálnunk termékeink, szolgáltatásaink és áraink széles skáláját, hogy az emberek valós képet alakíthassanak ki magukban a kikáról.”
Tények Magyarországról:
A kika áruházak száma: 3
(1135 Budapest, Lehel u. 51., 2040 Budaörs, Kinizsi út 5., 2045 Törökbálint, Torbágy utca 6.)
Terület: összesen bruttó 81.000 m2, ebből az eladótér 52.000m2.
Bruttó árbevétel Magyarországon:
2000: 6,51 milliárd forint
2001: 8,12 milliárd forint
2002: 10,56 milliárd forint
2003: 13,40 milliárd forint
2004: 20,14 milliárd forint (2004. április 1- 2005 március 31.)
Aktuális létszámunk: 450 fő (2003-ban 370fő, 2004-ben 400fő)
A befektetések nagysága:
A Magyarországon végrehajtott eddigi és a 2006 végéig várható beruházások összege meghaladja a több 10 Mrd forintot.
A cégcsoport a következő 2-3 évben az osztrák, magyar, cseh, szlovák és horvát piacon 100-150 millió euró befektetést tervez.
További információért kérjük forduljon Kúsz Ildikóhoz, a Kika Lakberendezési Kft. marketing igazgatójához (tel.: 23/448071, e-mail: ildiko.kusz@kika.at)