Az 1956-os harcokban súlyosan sérült egykori városközpontot a helyreállítása helyett – a kor elvárásainak megfelelően – egy lakáshiányt enyhítő, magas lakóházakkal teli, a Kőbánya-alsó és Kőbánya-felső vasútállomás között elterülő házsorral váltották fel, így a falusias környezetből a hetvenes évek derekára paneltömbökkel teli, kétezerötszáz lakást magában foglaló lakótelep jött létre.
A villamos-, busz- és vonatforgalom találkozásánál kialakult új Liget térre a tervezési fázisban az akkor még csak körvonalazódó metró végállomását helyezték volna el. Ezt a tervet végül még a városközpont tervezése közben elhagyták, egy, a mai Stadionok végállomástól nyíló, a Hungexpo érintésével ide érkező szárnyvonal gondolata azonban fennmaradt – ennek figyelembevételével született meg a BUVÁTI-tervező Pomsár János aluljárórendszere, valamint a később a metró fogadóépületeként is használható, Miklós Balázs által tervezett, tér alá süllyesztett szolgáltatóház.
A rámpákkal, az aluljárón át, illetve lépcsőkkel is megközelíthető, egyedi gömblámpáival és felülvilágítóival stílusában igen újszerű épületet 1976-ban nyitották meg. A kerület lakói azonban nem vigyáztak rá, a vandalizmus nyomait pedig nem javították ki.
A kerületi önkormányzat az elmúlt években többször is tervbe vette a közelmúltig részben magántulajdonban lévő épület megmentését, így a többi között rendőrautó-múzeumot és termelői piacot is terveztek a belső térbe. Végül ezek egyike sem valósult meg, most pedig az épület is örökre eltűnik.