Élet-Stílus

10 milliós bírságot kapott a Ryanair

Ryanair (Ryanair)
Ryanair (Ryanair)

A GVH szerint megtévesztőek voltak a légitársaság reklámjai.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Ryanair Limited megtévesztette a fogyasztókat a kedvezményes áron kínált repülőjegyek reklámjaival. A légitársaság 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren népszerűsítette a 99 Ft-os, illetve 49 Ft-os kedvező áron megvásárolható repülőjegyeit. A tájékoztatások fő üzenete a fogyasztók számára az volt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja.

A GVH vizsgálatában megállapította, hogy a kedvezményes árú jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek, így a hirdetések valótlan üzenetet közvetítettek a fogyasztók felé. A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás jogsértést követett el, amikor a hirdetéseiben azt sugallta a fogyasztók számára, hogy a kedvezményes árú jegyek valamennyi általa kínált útirányban elérhetőek.

A vállalkozásra ezért 10 millió forintos bírságot szabott ki a hivatal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik