Felülvizsgálta és módosította üzletszabályzatának egyes pontjait a Budapesti Közlekedési Központ, szem előtt tartva a fővárosban közlekedők igényeit, érdekeit és biztonságát, írja a BKK közleménye.
A szabályzattal kapcsolatos módosításokat 2017. szeptember 28-áig bárki véleményezhette, melynek során 33 észrevétel érkezett a társasághoz. A BKK minden egyes észrevételt megvizsgált és a közlekedéspolitikai céljaival összeegyeztethetőket beépítette üzletszabályzatába. A véleményezést követően a módosítást a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban működő Autóbuszos Piacfelügyeleti és Utasjogi Hatóság és Vasúti Igazgatási Szerv hagyta jóvá.
Az üzletszabályzat frissítésének fontosabb okai közé tartozik a BKK közreműködő leányvállalatai, a BKÜ Zrt. és a BÖK Kft. létrejötte – a frissített üzletszabályzat a feladataikat is nevesíti –, továbbá
a Volánbusz által értékesített környéki jegyek és bérletek nevesítése, a kutyaszállítás, a járművezetői jegyértékesítés és a díjmentes utazások értelmezése, a panaszkezelés jogszabályi változásainak átvezetése, valamint a BKK agglomerációs autóbusz- és HÉV-vonalakkal összefüggő feladatainak szabályozása. Frissítették a pótdíjazással, valamint a kézipoggyász szállításával kapcsolatos pontokat is.
Végül szintén beérkezett észrevétel alapján az új üzletszabályzat pontosítja a járműveken szállítható kézipoggyászokkal kapcsolatos előírásokat, így rendelkezik arról, hogy csak az a kézipoggyász szállítható, amely a többi utas ülőhelyhasználatát sem akadályozza.