Ha 12-e, akkor járulékbevallás. Tudja ezt minden könyvelő, vállalkozó, meg a NAV is. Ez azonban úgy tűnik, nem lesz egyszerű menet 2017. szeptember 12-én. Ment mint Ruszin Zsolt adószakértő felhívta rá a figyelmünket, nem működik sem az ügyfélkapu:
sem pedig a bevallások továbbítására szolgáló EBEV felület. A hibát az adószakértő jelezte a NAV illetékeseinek. Mi is kérdeztük a NAV-ot, mi történt, illetve mikorra állhat helyre a szolgáltatás. A NAV az ügyfélkapus kérdéssel a Belügyminisztériumhoz irányított minket, mint írták, az EBEV is az ügyfélkapu hibája miatt nem volt elérhető. Amint válasz érkezik, frissítjük a cikket.
Bevallási határidő napján nem állhat le az ügyfélkapu!
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) közleményben tiltakozott (MTI OS) az ellen, hogy az ügyfélkapu, ami jelenleg az egyetlen elektronikus csatorna az adózási kommunikációhoz, éppen a bevallási határidő napján áll le. Mint írták:
Aggasztó, hogy az informatikai háttér ilyen esetekben nem képes redundáns frontrendszerekkel kiszolgálni a felhasználókat a hiba elhárításáig. Jelenleg nincs semmilyen alternatív megoldás az ilyen üzemszünetekre.
Hiába garantál a jogszabály határidő-módosítást, az nem segít azokon, akiknek holnap már más dolguk lesz.
Az MKOE a probléma kiküszöbölésére fejlesztéseket sürget.