Gazdaság

Behalt az Ügyfélkapu, pont a járulékbevallás napján – már helyreállt!

Ha 12-e, akkor járulékbevallás. Tudja ezt minden könyvelő, vállalkozó, meg a NAV is. Ez azonban úgy tűnik, nem lesz egyszerű menet 2017. szeptember 12-én. Ment mint Ruszin Zsolt adószakértő felhívta rá a figyelmünket, nem működik sem az ügyfélkapu:

sem pedig a bevallások továbbítására szolgáló EBEV felület. A hibát az adószakértő jelezte a NAV illetékeseinek. Mi is kérdeztük a NAV-ot, mi történt, illetve mikorra állhat helyre a szolgáltatás. A NAV az ügyfélkapus kérdéssel a Belügyminisztériumhoz irányított minket, mint írták, az EBEV is az ügyfélkapu hibája miatt nem volt elérhető. Amint válasz érkezik, frissítjük a cikket.

Bevallási határidő napján nem állhat le az ügyfélkapu!

A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) közleményben tiltakozott (MTI OS) az ellen, hogy az ügyfélkapu, ami jelenleg az egyetlen elektronikus csatorna az adózási kommunikációhoz, éppen a bevallási határidő napján áll le. Mint írták:

Aggasztó, hogy az informatikai háttér ilyen esetekben nem képes redundáns frontrendszerekkel kiszolgálni a felhasználókat a hiba elhárításáig. Jelenleg nincs semmilyen alternatív megoldás az ilyen üzemszünetekre.

Hiába garantál a jogszabály határidő-módosítást, az nem segít azokon, akiknek holnap már más dolguk lesz.

Az MKOE a probléma kiküszöbölésére fejlesztéseket sürget.

Frissítés 12.2.7: Feléledt az Ügyfélkapu és az EBEV is!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik