Elhagyja az AXN és Viasat-csatornákat, valamint a Sony-csatornákat működtető Sony Pictures Television Networks (SPTN) céget a vállalat regionális brandigazgatója – tudta meg a 24.hu.
A távozó Lakinger József 2015 óta volt az SPTN regionális márkáiért felelős márkaigazgatója, e minőségében ő felelt a televíziós csatornák teljes márkakommunikációjáért, a csatornák márkaismertségének növeléséért, illetve ő felügyelte a tévétársaság kutatási osztályát is.
Úgy tudjuk – és ezt az SPTN is megerősítette -, Lakinger maga kezdeményezte a munkaviszonyának megszüntetését.
Lakinger régi motorosnak számít a televíziós márkák kommunikációjában: az SPTN előtt a többek között a Music Televisiont és a Comedy Centralt is működtető Viacom médiavállalatnál (VIMN) volt a kelet-európai régió marketing és kreatív igazgatója, ami mellett a régiós Nickelodeon márkafejlesztési igazgatói posztot is betöltötte. A szakember ezt megelőzően a Vaterát működtető allegroup.hu Kft (a korábbi Vatera.hu Kft.) marketingigazgatója volt, illetve 2004-től a UPC Magyarország kábelszolgáltató kommunikációs területén dolgozott.
Kerestük az ügyben az SPTN-t is, ahol közölték, Lakinger munkavállalói rendes felmondással távozik, a területét szeptember 15-ig irányítja. Válaszukban felidézik, hogy a szakember nevéhez fűződik több díjnyertes (Promax és Effie díjas) régiós kommunikációs kampány, az AXN újramárkázása, valamint az AXN Black és White újrapozicionálása Sony csatornákként. Lakinger József távozását követően további intézkedésig a marketing, PR, digitális, kutatási és kreatív osztályok munkáját az egyes területek vezetői irányítják.
Szintén az SPTN-nel összefüggő tegnapi információ, hogy nemrég magyar regionális programigazgató-helyettest nevezett ki a Sony Pictures Television Szabó Balázs személyében. Ez a pozíció korábban nem létezett a cégcsoportnál.