Az ellenőrök fogják nyitni-csukni a Deák Ferenc téren felszerelendő első metró beléptetőkapukat az utasoknak, amik tesztüzemmódban működnek majd – írja a Hvg.hu. Ahogy megírtuk egy napja, a Sütő utcai kijáratot lezárták, mert épp ott telepítik az új kapukat.
Kifelé amúgy egyszerűbb lesz a dolog, a fotócellák nyitják majd a kapukat. A cél, hogy a pestiek szokják az új módit. Kell is, mert jövő nyárig 810 kaput fognak felszerelni a metróállomásokon. A mostani tesztelés alatt tapasztalatokat szerezhet a gyártó és a BKK is.
Jövő nyáron már részlegesen működnének a RIGO becenevű rendszer kapui, akkor még csak a BKV- és BKK-dolgozók, valamint hozzátartozóik használhatnák azokat. De a 25 ezer belsős kártya kiadása is késik, részben a hivatalok egymásra mutogatása miatt. Ahogy az informatikai igényeket is alultervezték, menet közben derült ki, mennyi elemet kell összehangolni.
A tendert megnyerő német Scheidt & Bachmann szerződését már többször módosította mindezek miatt a BKK, így a szállítói szerződés értéke 13,8-ról 18 milliárd forintra emelkedett. A teljes költség így a 31 milliárdot is elérheti majd. A hitelszerződést is módosítani kellett, ami szintén drágított az egészen 312 milliót.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. is benne van nyakig a projektben, szerintük a BKK már elindíthatta volna a próbaüzemet. Azonban az elektronikus közlekedési kártyát is magában foglaló nemzeti elektronikus jegyrendszerplatform (NEJP) kiépítése is késik. Az egységes közlekedési kártyát amúgy Budapest mellett Debrecenben vezették volna be. Mindenesetre a hitelező EBRD bank és a főváros is óvatos, nem akarnak fiaskót, mint a T-Systems ügyében.
Frissítés: Nem úgy lesz az a BKK szerint
Reagált cikkünkre a BKK sajtóosztálya is, szó szerint közöljük is, szerintük hogy fog kinézni a Sütő utcai porta a gyakorlatban:
Helytelenül állítja a cikk, hogy az ellenőrök nyitják majd a kapukat és analóg üzemben fognak működni, hiszen azokon nincs gomb, ami nyitná őket. Továbbá a papír alapú termékek teljes kivezetéséig szükséges a jelenlegi ellenőrzési mód megtartása, tehát a Sütő utcai kijárathoz telepített kapusor átadását követően itt továbbra is szükség lesz arra, hogy az utasok érvényes jeggyel/bérlettel igazolják utazási jogosultságukat a beléptető személyzetnek.