Média

A sportközvetítések jelentik a közmédia mentsvárát

Fotó: 24.hu/Berecz Valter
Fotó: 24.hu/Berecz Valter

A vizes vb-nek köszönhetően jelentősen javítani tudta tévépiaci pozícióit a közmédia, melynek M4 Sport elnevezésű sportcsatornája az elmúlt hetekben az összes kereskedelmi tévét le tudta előzni egész napos átlagos nézettség tekintetében – büszkélkedett az MTVA a Nielsen Közönségmérés adataira hivatkozva a budapesti sporteseményt zárását követően.

A vizes vébét az M4 Sport összesen 256 órában közvetítette az elmúlt hetekben, ezenkívül a megnyitó- és záróünnepséget az M4 Sport mellett a Duna TV és a Duna World is élőben adta.

Az MTVA azt írja, hogy az M4 Sport nem csak a teljes (4+ évesekből álló) népességben, de a kereskedelmileg kiemelt 18-49 korosztályban, valamint a férfiak között, és a 18-49-es férfiak között is megverte a két hazai kereskedelmi csatornát, az RTL Klubot és a TV2-t. Az M4 Sport egész napos közönségaránya a vizes vb alatt átlagosan 9,9 százalék volt a teljes (4+) lakosság körében. Az RTL Klub 8,9; a Tv2 6,4 százalékot produkált július 14. és 30. között.

A televíziók nézettégének alakulása a vizes vb idején
A televíziók nézettségének alakulása a vizes vb idején. Forrás: MTVA/Nielsen Közönségmérés

A július 14-i több mint kétórás megnyitót a legtöbben, 528 ezren az M4 Sport csatornán nézték, 245 ezren a Duna csatornán, és 104 ezren pedig a Duna World csatornán látták a megnyitót.

A vb alatt naponta több mint kétszer annyian kapcsoltak az M4 Sport csatornára mint az első félévben (átlagosan 2 millió 138 ezer fő, a népesség 24,5 százaléka), és megháromszorozódott a csatornán az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő (ATS) is: a 2017. első félév 36 percéről a vébé versenynapja (július 14. – július 30.) alatt 105 percre növekedett.

A vébé 1 óra 45 perces zárórendezvényét július 30-án 22 órától az M4 Sport, a Duna és a Duna World csatornán együttesen 497 ezren nézték, ami az ünnepség idejében tévénézők 18 százalékát jelenti.

Az Origo-New Wave 79 millióért kapta meg a közmédia online reklámfelületeit
Az MTVA utólag, néhány nappal a szerződés által érintett kilenc hónapos időszak kezdete után papírozta le az ügyletet az MTVA digitális reklámfelületeihez hozzájutó Origo Mediával.

A magyar eseményeket nézték a legtöbben

Az MTVA azt is jelezte, hogy a legnézettebb időszakok azok voltak, amikor magyarok versenyézését közvetítették. A legkiemelkedőbbek a férfi vízilabda válogatott mérkőzései voltak: 1,1 millió fölötti nézőszámot ért el a Magyarország – Horvátország döntő, amivel a közmédia idei legnézettebb műsorszáma lett.A döntő idén a teljes televíziós piacon is a harmadik legnézettebb lett, a teljes népesség körében (olyan toplistán, ahol minden műsor csak a legnézettebb adásával szerepelhet). A toplista további helyeit az úszás különböző futamai vagy eredményhirdetései foglalják el.

Összességében a vizes vb harminc eseménye ért el 600 ezer fölötti nézőszámot és további huszonhét pedig 500 ezer fölött volt – írta még az MTVA.

Párhuzamosan tévézik és netezik a magyarok közel fele
Mintegy 3,7 millió magyar tévézik és netezik egyszerre. Ez a szokás a 18 és 49 évesek között a leggyakoribb: a korcsoport 60 százalékára jellemző ez a párhuzamosság.

Bár a jelentős költséget felemésztő kiemelt sportesemények – mint most a vizes vébé, vagy tavaly a foci Eb és az Olimpia – alapvetően rajzolják át a tévés nézettségi versenyben az erőviszonyokat a közmédiának kedvezve, az MTVA szempontjából kedvezőtlen, hogy a nagy horderejű sportesemények elmúltával a nézők is szép lassan visszatérnek a megszokott tévécsatornáikhoz. Valószínűleg ez sem lesz másképp, mint ahogy a megelőző években is történt.

németh balázs (Array)
Sokkal több pénzből működött a közmédia a tervezettnél
Összesen 87,55 milliárd forintból működött tavaly az MTVA. Ez az eredetileg tervezettnél 10 milliárd forinttal több.

Fotó: 24.hu/Berecz Valter

Ajánlott videó

Olvasói sztorik