A teljes felnőtt lakosság csupán 1,6 százaléka használja pénzügyei intézésére a világhálót, szemben a tavalyi első három hónapban mért 1,3 és a még egy évvel korábbi 0,9 százalékkal – derül ki a GfK Piackutató Intézet a pénzintézetek ügyfeleiről szóló első negyedéves tanulmányából.
A fejlődés fő oka, hogy növekszik az Internethez hozzáférők száma, ami jelenleg a 15 éves és idősebbek körében eléri a 21 százalékot.
Az elektronikus bankolás mellőzését a megkérdezettek többsége, 54 százaléka indokolja azzal, hogy nincs Internet-hozzáférése. További 19 százalék a maga szempontjából szükségtelennek tartja, 14 pedig nem szívesen mond le az ügyintézés személyességéről. A biztonságot hiányolja a válaszadók 6 százaléka.
A telebankokat sem sok honfitársunk használja
Telefont is használ bankügyeinél az ügyfelek 11 százaléka. Itt a legutóbbi két évhez képest nem tapasztalható bővülés. Egyes bankok ügyfelei azonban 30 százalékot meghaladó arányban létesítettek kapcsolatot a pénzintézetükkel.
A banki call-centereket felhívók közel négy tizede érettségizett, az átlagosnál magasabb jövedelmű, és átlagosan 41 éves. Azok közül, akik sohasem használják banki ügyintézésre a telefont, legtöbben a személytelenséggel, illetve bankfiókjuk közelségével indokolják magatartásukat.
Magyarországon a felnőtt lakosság mintegy 64-65 százaléka banki ügyfél, s az arány alig változott a legutóbbi két év során. A pénzügypiaci kutatásokat a GfK Piackutató Intézet minden negyedévben elvégzi, a felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével.