A baleset a kelenföldi végállomáson történt. A vonat is rugalmas ütközővel van felszerelve, és a bak is rugalmas, ezért nagy kár nem történt. Az Index úgy tudja, a szerelvény 25 centimétert tolta maga előtt a bakot, és az elsődleges vizsgálatok szerint a Siemens biztosítóberendezése a hibás, amely elszámolta a távolságot.
Az index szerint a metrón ült metróvezető is, aki azonban nem vészfékezhetett, mert korábban megtiltották neki.
A metró 4-es vonalat várhatóan jövő tavasszal adják át. Legutóbb Újbuda-központ állomása kapta meg a használatbavételi engedélyt. Ez a második állomás az új vonalon, amelyik megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) a használatbavételi engedélyt. A Bikás park (régebbi nevén Tétényi út) megálló engedélyeit október 22-én vette át Tarlós István főpolgármester az NKH és a budapesti kormányhivatal képviselőitől.
A 4-es metró utasok nélküli, úgynevezett sötétüzemi próbáját októberben kezdték meg. Az ekkori hírek szerint november végéig a biztosítóberendezést gyártó Siemens, utána pedig a BKV végez teszteket. Eszerint a mostani tesztidőszak még nem a BKV-hez tartozik.
A Siemens által elkezdett tesztidőszak a projekt egyik legfontosabb eleme, ennek során dől el az, hogy az elmúlt évek számtalan munkafázisának eredményeként a vonal különböző gyártóktól származó elemei képesek lesznek-e összehangoltan és teljes biztonsággal együttműködni. A tesztek sikere is előfeltétele annak, hogy az utasforgalmi próbaüzem elkezdődhessen a vállalt, 2014. március végi időpontban.
A hatóságok januártól vizsgálják majd, hogy a teljes rendszer minden eleme kifogástalanul működik-e, a vonal biztonságos-e és megnyitható-e az utazóközönség előtt.