A Föld egyetlen, állandó lakosság nélküli kontinensének védelmére 1959-ben megszületett Antarktisz-egyezményt mára már negyvenhét ország írta alá, de megszületésekor mindössze tizenketten tartoznak ebbe az elit körbe – köztük Belgium is, amely már 1897-ben kétéves expedíciót küldött a jég birodalmába.
A leghíresebb belga expedíció viszont nem ez, hanem a hollandokkal közös, 1963-1965 közt folytatott kétéves út volt, melynek során az 1961-ben hó alá került belga bázistól alig száz méterre megszületett az új Roi Baudoin. Itt egészen a tábor 1967-es bezárásáig dolgoztak geológusok, geofizikusok és oceanográfusok, tanulmányozva a gleccsereket, az Antarktisz jegét, valamint minden addiginál pontosabban feltérképezve a környező területeket.
A hasonló utak során a történetírók és leírások azonban sokszor megfeledkeznek a cél eléréséhez szükséges eszközökről – jelen esetben a speciálisan felkészített, kerekek helyett két jókora lánctalpat viselő teherautókról, melyek nem egyszerűen csak eljuttatták a felszerelést, az embereket, valamint a bázis építéséhez szükséges anyagokat a célhoz, és segítettek utazni a szörnyű hidegben, hanem vissza is tértek Európába…
A tengerentúlon gyártott három Tucker Sno-Cat Type 743 immár ötven éve pihen valahol Belgiumban, várva a feltámadást.
A jelenlegi állapotukban is lenyűgöző – sőt, egyenesen valamiféle utópiába illő – autókról először egy elhagyatott helyeket előszeretettel megörökítő holland fotós, Brian készített a világot bejáró fotósorozatot, két évvel később pedig a Juized is eljutott ugyanoda, ő azonban némi információt is csepegtetett a helyszínről: a képaláírásokban olvasható, hogy a gépekre az expedíció egykori vezetőjének családja vigyáz, azok pedig az ő óriási garázsukban (bár inkább tűnik ez óriási fészernek) állnak.
A rövid leírásból az is kiderült, hogy a vezetőoldali ajtón látható logót a Tin Tin-képregények alkotója, a Hergéként ismertté vált Georges Prosper Remi tervezte.
Az autók megérdemelnék tehát a felújítást, vagy legalább a mostani állapotukban múzeumba kerülést, hiszen a Sno-Cat a sarkkutatás egyik legendás eszköze, mely az 1955-1958 közt, Vivian E. Fuchs vezetésével (és a Mount Everest első meghódítója, Sir Edmund Hillary részvételével) folyt Nemzetközösségi Transzatlantiszi Expedíció során már bizonyított, az onnan visszatért járműveket pedig a világ különböző pontjain lévő múzeumok – így a London Science Museum – őrzik.