Az állomások jegypénztárainak bezárása és a leépítések ellen tiltakozik a közlekedési dolgozókat képviselő két szakszervezet, az RMT és a TSSA. A londoni tömegközlekedési cég (TfL) az elmúlt években a legtöbb londoni metróállomáson bezárta a jegypénztárakat, mondván, az elektronikus bérletek bevezetése óta azokat szinte már senki nem használta. Az állomások alkalmazottai közül 838-at elbocsátottak, amitől a vállalat évi 50 millió font (18 milliárd forint) megtakarítást vár.
A londoni elektronikus bérletet fel lehet tölteni pénzzel az állomásokon elhelyezett automatáknál, bank- vagy hitelkártyával. Az utas a bérletet össze is kötheti bankszámlájával, így a rendszer időről időre automatikusan feltölti a bérletet a tulajdonos által előre megadott összeggel. Emellett már közvetlenül bankkártyával is lehet fizetni; a kártyát a metrólejáratok elé helyezett érzékelőkhöz kell érinteni, ugyanúgy, ahogy az elektronikus bérleteket.
A pénztárbezárási programot Boris Johnson előző polgármester, a konzervatív párti brit kormány jelenlegi külügyminisztere indította el. Utódja, a tavaly megválasztott munkáspárti Sadiq Khan, elrendelte az utólagos hatásvizsgálatot. A decemberi jelentés “komoly problémákat” állapított meg, de a pénzárak újranyitását a szakértők sem javasolták. A TfL ennek dacára bejelentette, hogy idén hatszázzal növeli az állomásokon dolgozók létszámát. Az első kétszáz ember felvétele már elindult.
A szakszervezetek szerint azonban a jegypénztárak bezárása és az eddigi leépítések már az utasok és a személyzet biztonságát veszélyeztetik. A 400 kilométeres, 12 fővonalból és számtalan elágazó mellékvonalból álló londoni metrót naponta átlagosan négymillió utas használja, így a sztrájk hétfőn bizonyosan rendkívüli felfordulást okoz a londoni tömegközlekedésben.