Belföld

1440 millióért reklámoztatják az állampapírokat, úgyhogy biztos óriási lesz a roham!

A kormány tavaly összesen 25 milliárd forintot különített el reklámköltésekre, idén viszont a csillagos ég szabhat határt a beszerzéseknek. Korábban az állami cégek és hivatalok dönthettek reklámjaikról, 2015-től viszont a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezébe (NKoH) kerültek 1500 állami intézmény és cég PR-büdzséje. A NKoH pedig Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tárcájánál kötött ki.

Ahogyan korábban beszámoltunk róla, a Népszabadság kalkulációi szerint a legnagyobb árbevételű, a médiában rendszeresen feltűnő állami cégek a mostani ciklus első felében, tehát 2014 óta 26,3 milliárd forintért végeztek el csak rendezvényszervezési feladatokra. Ezt az összeget a vállalatok a tavaly elkülönített 25 milliárdos kereten felül költötték el, amit ráadásul nem is tudtak kimeríteni, így idén nyáron 2017 augusztus 17-éig meghosszabbították.

Néhány hét múlva, idén augusztusban a NKoH kiírta a 2016-os költésekre az új tendert, amelyben nem szerepelt pontos összeg, tehát ezúttal majd csak utólag tudhatjuk meg, mennyi pénz is ment el a kormány és az állami cégek népszerűsítésére. A korábban említett Népszabadság cikkben úgy számoltak, hogy ha a 2018-as kormányalakításig akkora összeg folyik ki, mint 2014 tavasza óta mostanáig, akkor a teljes kiadás meghaladhatja a 100 milliárd forintot.

Dombóvár nagyon örülne ennyi pénznek

Csak az összegek nagysága miatt húztuk el ennyire a bevezetést: a 24.hu a Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) honlapján közzétett dokumentumban szúrt ki egy nagyösszegű reklámköltést.
AZ ÁKK 1,44 milliárdos keretszerződést írt alá a Mindshare Médiaügynökség Kft.-vel

“állampapírok értékesítésének támogatása érdekében biztosított belföldi kommunikációs szolgáltatások nyújtására” idén október 24. és 2017. augusztus 10. között.

Hogy mit jelent ez az 1440 millió forint?

  • A KSH 2015-ös adatai szerint a háztartások egy főre eső havi fogyasztási kiadása 74 608 forint, tehát ennyi pénzből 19 600 fő havi, háztartási kiadásait lehetne fedezni. Ez nagyjából Dombóvár lakosságát jelenti.
  • A Magyar Nemzet szerint 1,4 milliárd forintba kerülhet az a luxusjacht, amin Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester, nagyvállakozó, az Echo TV friss tulajdonosa hajókázott az Adrián.

Tavaly is ők népszerűsítettek

Az összegzésből az is kiderül, milyen ütemezésben költötte el a Mindshare a tavalyi keretszerződésben megállapított 965 milliós keretet 2015. december 22. és 2016. augusztus 9. között – tehát még az említett tavalyi, 25 milliárdos gigatender részeként.

  • február 1. – március 31. között 125,6 millió,
  • február 1. – március 31. között 125,9 millió,
  • április 1. – április 30. között 38,7 millió + 95,1 millió,
  • március 11-én  807 ezer,
  • május 1. – július 31. között 239,3 millió,
  • május 1. – július 31. között 254,5 millió,
  • június 1. – június 30. között 78,4 millió,
  • május 30. – július 31. között 3,1 millió,
  • június 22. – július 31. között 5 millió ment el az állampapírok reklámozására.

A Mindshare a 444.hu korábbi cikke szerint nem csak az Orbán-kormány tenderein szerepelt sikeresen. Míg a 2015-ös, 25 milliárdos pályázaton nem taroltak, addig leginkább a balos érdekkörhöz sorolták a vállakozást, egy Magyar Idők cikkben azt emlegették, hogy a cég 2006-ban 186 millióért szerződött a Belügyminisztériummal PR-anyagok megjelentetésére. A Figyelő pedig arról írt, hogy 2009-ben a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel kötöttek előnyös szerződést.

A portál a Közbeszerzési Értesítő alapján arról írt, hogy a Mindshare 2014-ben, a kormányváltás után viszont már a BKK-val szerződött  közlekedésszervezés és közlekedésfejlesztési munkálatokra 242 millió forint értékben.

A Mindshare tavaly került fel istenigazából a közbeszerzési-kommunikációs térképre, ekkor derült ki ugyanis, hogy a két góliát, a Szijjártó Péter barátjaként emlegetett Trinity vezette konzorcium és a Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csaba-féle Network 360 Reklámügynökség Kft- által vezetett konzorcium mellett elnyerték a lehetőséget, hogy induljanak az állami reklámpályázatokon. Gyaníthatóan mindhárom konzorcium szépen szerepel majd az idén kiírt kommunikációs pályázatokon.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik