Megismétlődhet a Magyar Telekom és a FOX Networks Group között néhány napja kialakult, óriási tiltakozáshoz, és ennek következtében végül a szolgáltató meghátrálásához vezető helyzet az Invitelnél. A műsorterjesztéssel is foglalkozó cég ugyanis úgy döntött, és erről már számlalevélen el is kezdte értesíteni az ügyfeleit, hogy kiveszi a Discovery Communications összes tévécsatornáját, így nem sokára törli a kínálatából az Eurosport 1 SD/HD, az Eurosport 2 SD/HD, valamint az Eurosport News műsorait. Búcsúzni kell továbbá az Animal Planet SD/HD, a TLC, a Discovery Channel, a Discovery Showcase HD, az ID Xtra SD/HD, a Discovery Science SD/HD valamint a DTX tévécsatornáktól is.
A családi csomagba ugyanakkor bekerül az Andy Vajna TV2 Média Csoportjához tartozó Zenebutik, a Humor +, a Chili TV, a Kiwi TV, a FEM3 is. Azt viszont nem lehet mondani, hogy csak a kormánybiztosnak csinálnak ezzel az átalakítással helyet, hiszen az AXN, a BBC Earth, a Disney Jr., a Food Network, a Sláger TV, valamint a decemberben debütáló RTL Spike is részét képezi majd a kínálatnak. Ez utóbbit a Viacom médiavállalat indítja el, az RTL csoporttal kötött névhasználatra és kereskedelmi területre vonatkozó együttműködési megállapodás alapján.
Éppen ma írtuk, hogy megváltozik a UPC Direct műholdas szolgáltató csatornakínálata is. Oda ugyancsak bekerül jó pár Andy Vajna csatornái közül, valamint az RTL Spike, viszont a szolgáltató állítása szerint ez náluk nem jár a meglévő csatornák eltávolításával.
Egy múlt heti interjú alapján egyébként a TV2 Média Csoport további hat csatorna elindítását tervezi a közeljövőben. Dirk Gerkens vezérigazgató szerint a műsorterjesztő szolgáltatókkal egyáltalán nem erőszakosan tárgyaltak. Gerkens állítása szerint nem volt a kábelszolgáltatókra erőltetve, hogy mindegyik új csatornájukat betegyék a kínálatba, mindegyiket tudják önállóan, külön-külön is terjeszteni. “Persze törekszünk arra, hogy a műsorterjesztők igényeit figyelembe véve, megérje nekik az összeset vinni. A csatornák indítását komoly kutatómunka előzte meg, megvizsgáltuk például azt is, milyen zsánerek lehetnek érdekesek a disztribúciós partnereinknek” – folytatta az interjúban, majd azt mondta, hogy 2017 januárjában a csatornáink hamarosan ott lesznek mindegyik szolgáltató kínálatában.