A Google hétfőn bejelentette, hogy kizárja hirdetési rendszeréből azokat a weboldalakat, amelyek álhíreket terjesztenek. Ezzel fontos bevételi forrástól zárják el a felhasználók megtévesztésére alapozó köröket.
A döntést az után hozták meg, hogy az amerikai elnökválasztási kampányban rengeteg kritika érte az internet legfontosabb szereplőit amiatt, hogy tétlenül nézték, hogy hamis információk árasztják el felületeiket, ami egyesek szerint a választások kimenetelét is befolyásolhatta.
A Google szóvivője a Reuters hírügynökségnek azt mondta, az AdSense szolgáltatásból kitiltanak minden olyan oldalt, amely megtéveszti a felhasználókat, és eltitkolja a közzétevő személyét (az álhíroldalakra jellemző például az impresszum hiánya). A szolgáltatást eddig sem használhatták az erőszakos és pornográf tartalmakra alapozó, vagy gyűlöletbeszédet terjesztő weboldalak.
Hétfőn a Gizmodo számolt be arról, hogy értesüléseik szerint a Facebook olyan algoritmust fejlesztett, amely szűrné az álhíreket a hírfolyamban, de végül nem léptették működésbe, mert több jelentős jobboldali-konzervatív portál tartalmai is fennakadtak a szűrőn, a közösségi portál üzemeltetői viszont nem akartak politikai kockázatot vállalni. (The Verge)