Az R-Time reklámértékesítő ház (az RTL Magyarország 100 százalékos leányvállalata) helyett a konkurens sales house-hoz, az Atmédiához kerülnek át a Discovery tévécsatornái jövőre. Vagyis az Atmedia fogja értékesítési például a Discovery Channel, a TLC és az ID Xtra televíziók reklámidejét.
Ez a hír nem sokkal azután derült ki, hogy megírtuk, az R-Time viszont az AMC Networks csatornáit szerezte meg az Atmédiától egy tenderen. (A változás 2017 januárjától lép hatályba, addig minden változatlanul működik tovább.)
A fejlemény azért érdekes, mert nemrégiben kétpólusúvá vált a hazai televíziós reklámértékesítő piac, az egyik oldalon az RTL reklámértékesítő leányvállalatával, a másik oldalon pedig az Atmédiával, mely az MTVA és a TV2 reklámidejét is értékesíti. A két vállalat között éles verseny alakult ki a minél nagyobb közönségarányért és csatornaszámért, de mostanra lényegében már csak egymástól tudnak elvinni csatornákat, ugyanis néhány kivételtől eltekintve manapság már szinte minden magyarországi televízió a két sales house-on keresztül árulja a reklámidejét. A trendből csak az olyan csatornák maradtak ki mint a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó HírTV és a Hit Gyülekezete tulajdonában lévő ATV, melyek házon belül oldják meg a reklámidejük értékesítését.
A Discovery Network csatornái egyébként az idei évben kerültek az R-Time-hoz, bár a két cég együttműködése 2005-re vezethető vissza.
A Discovery-csatornák bekerüléséről egyébként megkérdeztük az Atmédiát, de kommunikációval foglalkozó munkatársuk türelmünket kérte, és későbbre ígértek erről részletesebb tájékoztatást.
Az R-Time-nál egyébként egyelőre szintén türelmünket kérték azzal kapcsolatban, hogy az Origo Media televízióinak (Lifenetwork, Ozone Network) reklámértékesítése megmarad-e náluk az Origo-NWM csoport körüli átalakulás után, ami a Száraz István féle Origo-New Media reklámértékesítési stratégiájának újragondolását jelenti. Az Origo-NWM a napokban jelentette be, hogy visszaveszi házon belülre, az Origo Sales House-hoz a digitális reklámértékesítést a mostanáig ezt végző CM Salestől és Evomédiától. Ezek után merült fel, hogy tévés fronton is vannak-e vajon ilyen elképzelései. Az Origo-NWM-nél nem válaszoltak az ezzel kapcsolatos néhány nappal ezelőtti kérdésünkre.
A magyar reklámipar egyébként egy tegnapi hír alapján nagyon szépen teljesít. Az is kiderül egy most megjelent jelentésből, hogy a televíziós reklámozás változatlanul megkerülhetetlen.