Média

Rádiós ügyekkel és a reklámpiaccal foglalkozott a Médiatanács

Médiatanács
Médiatanács
A Class FM ügye, helyi rádiós frekvenciák, bírságok, közösségi rádiók anyagi támogatása, valamint reklámpiaci trendek - ezekkel foglalkozott eheti ülésén a grémium.

A Médiatanács eheti ülésén úgy határozott, hogy a Győr Plusz Rádiónak 40 ezer forint bírságot kell fizetnie, mivel kevesebb magyar zenét, szöveges tartalmat, helyi közélettel foglalkozó, közszolgálati és hírműsort tett közzé a szerződésében vállaltakhoz, illetve a törvényi rendelkezésekhez képest. A debreceni Alföld TV szolgáltatóját figyelmeztetésben részesítette a Médiatanács, mert a Púder című műsorának egyik júniusi adásában a műsorvezető ruházatán olvasható hangsúlyos márkafelirattal megsértették a termékmegjelenítési szabályokat.

A Keszthely 99,4 MHz és a Nagykanizsa 95,6 MHz helyi rádiós frekvencia pályázati felhívásainak tervezeteit elfogadta, az Eger 101,3 MHz és a Paks 96,3 MHz frekvencia pályázati felhívásait pedig véglegesítette a grémium, a kapcsolódó dokumentumok e héten már olvashatók a Médiatanács honlapján. A Sárvár 96,5 MHz helyi rádiós pályázati eljárásban a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Sárvári Média Nonprofit Kft. pályázót.

A Médiatanács foglalkozott azzal is, hogy a Class FM-et működtető Advenio Zrt. keresete miatt a bíróság felfüggeszti az új országos rádiófrekvencia használatára vonatkozó pályázati eljárást. (Erről lásd részletesen külön cikkünket.)

Pénz kap tíz közösségi rádió

A Médiatanács ülésén tíz közösségi rádió nyert 23,7 millió forintot műszaki fejlesztésre a Médiatanácstól. A Civil és a Klasszik Rádió, valamint nyolc közösségi tévécsatorna fejlesztheti műszaki parkját a technikai modernizációra kiírt idei pályázatból származó pénzből. A két sikerrel pályázó fővárosi rádión kívül korszerűsítheti eszközparkját a füzesabonyi és a mezőtúri televízió, a budapesti Főnix TV, az Irány TV, a Körös Televízió, a gödöllői Régió Plusz Televízió, a Régió TV Esztergom és a Somogy TV. A pályázati eljárás negyedik fordulójához a következő beadási határidő október 27..

Kiderült, kik voltak a legnagyobb hirdetők

A Médiatanács jóváhagyásával az NMHH közzétette legfrissebb, az idei év első félévére vonatkozó műsortámogatási tanulmányát is, amely szerint a legszívesebben a vállalkozások továbbra is az időjárás-jelentések és a televíziós szolgáltatói magazinok szponzorálásával hirdetik magukat. A legtöbb támogatott műsoridőt, 4 óra 12 percet vásárló cég a Fundamenta Lakáskassza volt, a leggyakrabban, 1.746-szor feltűnő szpotot a Leier Hungária építőipari cég jegyezte.

A legnagyobb számban – 107 cég – a TV2 Mokka című reggeli műsora vonzotta a támogatókat, a legtöbb szponzorációs üzenet – 10.288 – szintén az említett csatorna időjárás-jelentéséhez kapcsolódott, így egy alkalommal átlagosan nyolc szpot jelent meg a műsorszámban. A kilenc televízió programkínálatának vizsgálata során összesen 996 támogató cég 1.337-féle üzenetét összesen 62.267-szer adták adásba 557-féle műsorban. Tehát továbbra is igaz, hogy a reklámok volumene mellett eltörpül a támogatói üzenetek jelentősége: utóbbiak hosszának műsoridőre vetített aránya alulmúlta a tavalyi első féléves adatokat: az RTL Klubnál 0,95 százalékról 0,37 százalékra esett vissza, a TV2 esetében pedig 1,29 százalékról 1,21 százalékra.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik