A nemes egyszerűséggel csak Red Square (Vörös tér) néven emlegetett, százharminc lakást tömörítő 250 East Houston Street a Szovjetunió végnapjaiban, 1989-ben nyitotta meg kapuit a bérlakásra vágyók előtt.
Az épület képét hatalmas, a MOMA-éhoz hasonlóan rendhagyó toronyórája uralja, melynek tervezője a legendás grafikus, a Magyarországról családjával együtt mindössze hét évesen az Egyesült Államokba menekült Kálmán Tibor volt. Nevét itthon egyáltalán nem ismerjük, a tengerentúlon azonban olyan nagy nevekkel dolgozott együtt, mint a Victoria’s Secret-et, vagy az Abercrombie & Fitch-et is birtokló L Brands, vagy épp a hetvenes évekbeli new york-i punkszcénából indult Talking Heads.
A bérház építtetője, a szélsőséges nézeteiről ismert szociológusból ingatlanmágnássá lett Michael Roshen az épületet is telezsúfolta a kortárs művészet néhány lenyűgöző alkotásával – a hallban például Julie Dermansky 115 fekete fémpanelje uralja a teret, de az épület ennél furcsább műalkotásnak is otthont adott.
1994-ben Roshen egyik barátja egy Moszkvához közel álló villa kertjében akadt rá Jurij Geraszimov életnagyságúnál háromszor nagyobb Lenin-szobrára, ami még évekkel a Szovjetunió széthullása előtt elkészült, de végül sosem helyezték köztérre. A férfi természetesen nem tudott ellenállni a csábításnak, így megvásárolta a szobrot, és Roshennek ajándékozta.
Az 5,5 méter magas szobor a következő huszonkét évet a vörös épület sarkán, a kapitalizmus legerősebb bástyája, a Wall Street felé fordulva töltötte.
Nemrégiben azonban hírek röppentek fel a Red Square eladásáról, az új tulajdonos pedig jó eséllyel nem tartott volna igényt Leninre, így az az alig néhány háznyira álló 178 Norfolk Street tetejére költözött, ahonnan továbbra is fémes tekintettel bámul a pénz világának egyik központja felé.