Az online kommunikáció életünk része. A 21. század kávéházai mára az internetes oldalak kommentszekciói lettek. Itt formálunk véleményt, itt keresünk válaszokat, adunk hangot érzelmeinknek, itt kérünk tanácsot. Ezt azonban nem mindenhol lehet megtenni. Nem minden oldalon lehet véleményt nyilvánítani, korántsem minden oldal interaktív. A hasonló témákra fogékony felhasználók sem találják meg könnyen egymást. Hiába olvassák sokan ugyanazt, a technológiai korlátozások miatt megvitatni már nem tudják.
Ezzel az új magyar fejlesztéssel a világ minden weboldala kommentelhetővé válik, mindenhez hozzászólhatunk, még az olyan internetes oldalakon is, ahol eredetileg nem is lehetett kommentelni.
Igen, az összes weboldalhoz hozzá lehet szólni ChimeIn-nel. Igen, mind az egymilliárdhoz. És igen, bármilyen eszközről. Ezentúl például az összes hírsite, a Tesco, az Ikea vagy a BKK bármelyik tartalma interaktívvá válik. Nem maradnak ki a sorból a kormányzati oldalak, a Wikipedia bejegyzések, a társkereső profilok, közműszolgáltatók oldalai vagy a privát Facebook page-ek sem. Vagy épp a kommentelhetőséget letiltó Youtube videók.
Mindehhez pedig csak le kell tölteni a ChimeIn kiegészítőt a böngészőbe és/vagy appot az okostelefonra. A felhasználók egy saját kommunikációs felületet kapnak, ami az épp futó oldal mellett nyílik meg, egyfajta saját közösségi kommenthálóként, globálisan kötve össze a hozzászólások íróit, –olvasóit és a weboldalak gazdáit.
A ChimeIn alapító-cégvezetője Kovács-Bernárdt Tamás. Az informatikai szakember az Uproar online játékplatform, majd a magyar-amerikai LogMeIn távfelügyeleti rendszer egyik megalkotója és ügyvezetője. A ChimeIn-t három senior fejlesztővel készítette el. A rendszer már a kezdetekkor megmozgatta a befektetők fantáziáját: az első angyalbefektető a LogMeIn vezére, Michael Simon volt.
Kovács-Bernárdt Tamás azt mondja, a ChimeIn-nel szeretnék elérni, hogy az internet és a böngészés kevésbé legyen magányos. Szeretnék, ha az internetezők állandóan kommunikálhatnának azokkal, akik hasonló témájú oldalakat látogatnak. Ily módon újfajta közösségek alakulhatnának ki. Ezek a közösségek a többi hálózattal szemben nem a meglevő kapcsolatokra épülnek majd, hanem a témára, amiről az oldal szól. Ez nagyon érdekes szociális és hálózatelméleti kísérlet is egyben – teszi hozzá Kovács-Bernárdt.
A Szilícium-völgyben egyre erősödő hangok kívánják a webes kommunikáció reformját, a social media gigászok kommunikációs monopóliumának megtörését, a decentralizált web megvalósítását. A ChimeIn megoldása erre a létező trendre ad erős, elegáns választ, amelynek az üzleti potenciálja is hatalmas.
– mondja dr. Tilesch György, a ChimeIn marketing-üzletfejlesztés vezetője.
A ChimeIn már elérhető Windowson, MacOS-en, iOS-en és Androidon, Chrome, Safari, Firefox, Opera és Internet Explorer böngészőkben, az Edge verzió is készül.