A napokban hivatalába lépett új szlovák tárcavezető első külföldi útja a múlt héten azért vezetett Dél-Koreába, hogy Szlovákia számára megszerezze a másfél milliárd amerikai dollárt meghaladó beruházást.
A Hyudai és a Kia olyan összeszerelő üzemet készül Közép-Európába telepíteni, melynek csarnokaiból évente 300 ezer kis-és középkategóriás gépkocsi kerülne ki. A cég a telepítés kérdésében Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország között mérlegel. A múlt héten olyan hírek láttak
napvilágot, miszerint Szlovákia már kiesett a szóba jöhető országok sorából. Az akkor éppen Dél-Koreában tárgyaló szlovák gazdasági miniszter rögvest cáfolta az értesülést és azt sugalló nyilatkozatot tett, hogy máris eredményes tárgyalásokat folytatott az autógyár vezetőivel, akik rövidesen Szlovákiába látogatnak.
Hétfői sajtótájékoztatóján Rusko bejelentette: a Hyundai
alelnöke, Kim Dong Jin pénteken Szlovákiába látogat és Zsolna
(Zilina) közelében megtekinti azt a 250 hektáros területet, amelyet Szlovákia kínál a távol-keleti cégnek, hogy oda telepítse az összeszerelő üzemét. Jelezte: tudomása szerint a Hyundai vezetői még Csehországban tekintenek meg egy e célra felajánlott területet. Mint újságíróknak elmondta, Szlovákia a zsolnai területen kívül egyéb ajánlatokat is kínál, egyebek között az ország keleti végein, de a beruházók mindenekelőtt arra kíváncsiak, hogy a felajánlott területeket érinti-e az autópálya hálózat (ennek egyébként egyedül a zsolnai térség felel meg), van-e megfelelő infrastruktúra, és kevésbé érdeklődnek a munkaerő-kínálat, illetve az országban honos adózási feltételekről.